Motorrijders krijgen geen boete als ze te snel rijden op de Genkse trajectcontroles. Dat bevestigt mobiliteitsschepen Karel Kriekemans. “Ze hebben geen voorste nummerplaat.” [naar artikel]
Eerst de groente- en fruitafdeling, dan de rest. Dat is de vaste looproute door zowat alle supermarkten in België, maar ook in veel andere landen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat die indeling niet lukraak is gebeurd. Waarom bezien retailers die afdeling als “hun visitekaartje”? En waarom laten we ons op het einde toch nog vaak verleiden door ongezonde producten? Retailexperte Silvie Vanhout legt het in bovenstaande video uit. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
Het is een gekend fenomeen: één tot twee jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen worden er bijna in elke stad of dorp wegen, pleinen of trottoirs heraangelegd. “De laatste twee jaar ondervond 70 procent van de zelfstandigen daar hinder van. En bij 9 op de 10 leidde dat tot reëel inkomensverlies”, klinkt het bij het NSZ. [naar artikel]
Een blijde intrede was het niet gisteren in Brugge, daarvoor keek Christoph Daum (58) bij momenten veel te nors voor zich uit. Toch kon er af en toe een glimlach af. Al legt het voetbaldier in hem vooral de nadruk op werken. [naar artikel]
Op de Vlaamse autosnelwegen komen maar liefst 32 “grote werven” om het verkeer vlotter en veilig te maken. Tijdens die werken zal Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) extra inzetten op de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Trajectcontroles zorgen voor een afname met meer dan 50 procent van het aantal zware verkeersongevallen op het traject waar ze de snelheid controleren. Dat blijkt uit cijfers van Vias institute. Waar vaste snelheidscamera’s de snelheid op een bepaald punt meten, berekent trajectcontrole de gemiddelde rijsnelheid over een langer weggedeelte. [naar artikel]
In West-Vlaanderen werken er maar 3 van de 41 trajectcontroles. Dat blijkt uit cijfers die Open VLD West-Vlaanderen heeft opgevraagd. De reden voor de vele defecte trajectcontroles zijn technische mankementen die maar niet opgelost raken, klinkt het. De Open VLD-lijsttrekkers Bart Tommelein (Vlaams) en Vincent Van Quickenborne (federaal) willen dat het probleem zo snel mogelijk aangepakt wordt. [naar artikel]
BRUSSELVlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die kwamen er amper. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden. Verschillende lokale politiezones zijn niet blij met de gang van zaken. [naar artikel]
Vlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die kwamen er amper. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden. Verschillende lokale politiezones zijn niet blij met de gang van zaken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.