Colruyt gaat in de tegenaanval. De groep lanceert volgende week thuisleveringen, gaat zwaar inzetten op e-commerce én plant de verovering van de stadsconsument. Bovendien worden zowat alle activiteiten van de Colruyt Group - met ook een online apotheek, fitness-, kleding-, en fietsenketen - gekoppeld in de Xtra-app. Of dat volstaat om de twijfelende belegger te overtuigen? Het aandeel verloor gisteren - opnieuw - bijna 2 procent. [naar artikel]
17:16 Dit jaar opent de Colruyt-groep drie nieuwe OKay Compact-stadswinkels. Ook in de komende jaren komen er winkels bij. [naar artikel]
11:28 Supermarktketen Delhaize wil in de komende drie jaar 200 winkels openen van de nieuwe formule Delhaize Fresh Atelier. De stadswinkels zullen ter plekke bereide gerechten verkopen en ook fungeren als a... [naar artikel]
Supermarktketen Delhaize heeft woensdag de nieuwste telg onder zijn verschillende winkelconcepten voorgesteld: Delhaize Fresh Atelier. Die winkels zijn vooral gericht op de steden en combineren enerzijds vers bereide maaltijden en voeding met een gamma van producten in de winkelrekken. Delhaize schat dat er een potentieel is voor 200 Delhaize Fresh Ateliers binnen drie jaar, zo klonk het woensdag bij de voorstelling. [naar artikel]
12:52 De tijdelijke IKEA-stadswinkel in Leuven krijgt voorlopig geen vervolg. Toch is het de Zweedse meubelreus menens met stadswinkels. In Londen koopt hij een shoppingcentrum in de stad. [naar artikel]
Consumenten over de hele wereld voelen zich steeds meer comfortabel met grensoverschrijdende online aankopen. Dat blijkt vooral het geval in de regio Asia-Pacific. Dat is de conclusie van een wereldwijd onderzoek van het Amerikaanse technologiebedrijf Pitney Bowes. De onderzoekers stelden vast dat inmiddels 94 procent van de ondervraagden frequent in eigen land op het internet […] The post Asia-Pacific wereldleider in grensoverschrijdende ecommerce appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Belgische consument doet zijn ecommerce-aankopen vooral op buitenlandse platformen. Dat blijkt uit een studie van sectororganisatie BeCommerce, waarin werd gekeken naar de honderd populairste online bestemmingen van de Belgische consument. In totaal werden daarbij voor 3,7 miljard euro aankopen verricht. Dat betekende een stijging met 42 procent tegenover het jaar voordien. Daarbij blijkt echter […] The post Ecommerce komt nog steeds vooral ten goede aan buitenlandse verkopers appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Smartphones en tablets hebben tijdens het derde kwartaal van dit jaar voor 52 procent van de wereldwijde ecommerce-trafieken gezorgd. Daarmee werd voor de eerste keer de desktop als belangrijkste ecommerce-kanaal onttroond. Dat blijkt uit een rapport van consulent Monetate. Minder dan vijf jaar geleden had de desktop nog een aandeel van 94 procent in de […] The post Mobiele platformen domineren de wereldwijde ecommerce appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De uitgaven van Belgische consumenten aan ecommerce zijn vorig jaar voor 53,7 procent in het buitenland gedaan. Dat blijkt uit een rapport van Comeos, de sectorfederatie van de Belgische retailers. Voor de eerste keer heeft volgens het rapport de Belgische consument meer online aankopen op buitenlandse markten gedaan dan in eigen land. Dat heeft volgens […] The post Vooral buitenland profiteert van Belgische ecommerce appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.