De stad Genk maakt 1,5 miljoen euro vrij om 51 publieke laadpalen op haar grondgebied te installeren. Dat brengt het aantal op 81 van de 220 die in 2025 nodig zijn. [naar artikel]
Marc Coucke gaat 20 miljoen euro investeren in EnergyVision, een bedrijf dat een Belgisch laadpalennetwerk wil bouwen voor elektrische auto’s. Het plan is om laadpleinen aan te leggen, in steden. Zodat wie in de stad woont, en thuis geen oprit met laadpaal kan hebben, toch elektrisch kan rijden. Tegen eind volgend jaar moeten de eerste 5.000 palen er staan. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) investeert 6,4 miljoen euro in de installatie van laadpalen voor zwaar vervoer. Het gaat om in totaal 7.169 laadpaalequivalenten, het gevolg van een projectoproep die de minister begin dit jaar lanceerde. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) investeert 6,4 miljoen euro in de installatie van laadpalen voor zwaar vervoer. Het gaat om in totaal 7.169 laadpaalequivalenten - het gevolg van een projectoproep die de minister begin dit jaar lanceerde. [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
Radio 1 bracht de publieke laadpalen vanochtend nog eens onder de aandacht. Met een wel heel bijzonder verhaal. [naar artikel]
Nog maar een kwart van de geplande laadpunten voor elektrische auto's is gerealiseerd. De deadline tegen 2020 wordt krap. "Met dit tempo komen we er niet", waarschuwt Joris Vandebroucke (sp.a). [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.