De Franse supermarktgroep Carrefour roert zich nu ook in de strijd om de prijsbewuste consument. Het moet wel. Het marktaandeel blijft dalen ondanks vele inspanningen. Consumenten kiezen steeds meer voor discounters. [naar artikel]
De Franse supermarktgroep Carrefour roert zich nu ook in de strijd om de prijsbewuste consument. Het moet wel. Het marktaandeel blijft dalen ondanks vele inspanningen. Consumenten kiezen steeds meer voor discounters. [naar artikel]
Carrefour pakt opnieuw uit met een actie waarbij de prijzen van 100 producten van het huismerk voor 100 dagen geblokkeerd worden. Klinkt mooi, maar hoe interessant is dat echt voor ons winkelbudget? En betekent een vaste prijs gedurende 100 dagen ook de laagste prijs op de markt? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet heeft enkele bedenkingen bij de actie én wij vergeleken de geblokkeerde prijzen van Carrefour met die in vijf andere supermarkten om de proef op de som te nemen. [naar artikel]
Supermarktketen Carrefour en keuringsorganisatie Vinçotte gaan blockchaintechnologie inzetten om tegemoet te komen aan de vraag van consumenten... [naar artikel]
Delhaize zal 500 producten van het eigen huismerk 15 tot 30 procent goedkoper maken. Volgens retailexpert Pierre-Alexandre Billiet wordt zo een prijzenoorlog ontketend die slachtoffers zal maken. “Kleine retailers als Cora, Match en Smatch kunnen op termijn verdwijnen.” [naar artikel]
Een week na de heropening van de cafés en restaurants heeft NSZ een eerste evaluatie opgemaakt van de horecasector. En die houdt volgens de zelfstandigenorganisatie “goed nieuws in voor de consument”, zo luidt het. “Ondanks alles merken we dat de uitbaters hun prijzen niet verhogen.” [naar artikel]
Een week na de heropening van de cafés en restaurants heeft NSZ een eerste evaluatie opgemaakt van de horecasector. En die houdt volgens de zelfstandigenorganisatie “goed nieuws in voor de consument”, zo luidt het. “Ondanks alles merken we dat de uitbaters hun prijzen niet verhogen.” [naar artikel]
Een week na de heropening van de cafés en restaurants heeft NSZ een eerste evaluatie opgemaakt van de horecasector. En die houdt volgens de zelfstandigenorganisatie “goed nieuws in voor de consument”, zo luidt het. “Ondanks alles merken we dat de uitbaters hun prijzen niet verhogen.” [naar artikel]
Liefhebbers van bakjes troost zullen straks iets dieper in de buidel moeten tasten. Mislukte oogsten, politieke spanningen en duurder transport doen de prijs van koffiebonen stijgen. Belgische branderijen rekenen dat nu door aan hun klanten. ‘Anders gaan we failliet.’ [naar artikel]
De prijs van aardgas op de internationale markt is in de laatste dagen fors gestegen naar een nieuwe recordhoogte. Aanleiding zijn de spanningen tussen Rusland en Oekraïne. Wat betekent dat op korte en wat langere termijn voor je energiefactuur? En wat kan je zelf het best doen als consument? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.