De kleine Fiat 500 is altijd razend populair geweest. En ook de elektrische versie 500e is een van de best verkochte EV's van het moment. Hoe komt dat toch? Onze autokenner Joost Bolle testte of de auto de hype waard is. “Ook deze versie blijft de zinnen prikkelen. Maar van het prijskaartje word ik duizelig”, luidt zijn besluit. [naar artikel]
Kleine modellen en budgetmerken hebben autorijden gedemocratiseerd. We zijn het gewoon dat er vandaag een auto voor iedereen is: van een Fiat... [naar artikel]
XEV, een Chinese fabrikant van piepkleine elektrische auto’s, komt binnenkort naar België. Vanaf volgende maand wordt de Yoyo, een stadsautootje van amper 2,5 meter lang met een draaicirkel van 8 meter, leverbaar. [naar artikel]
DS zet zijn DS7 in het nieuw. Of beter: ‘nieuw’. Want eigenlijk gaat het om een zogenaamde ‘facelift’. Maar dat zal je straks niet lezen op de affiches langs de weg. Automerken doen immers hard hun best om het onderscheid tussen ‘opgefrist’ en ‘écht nieuw’ zo vaag mogelijk te maken. Maar onze autospecialist Joost Bolle viel tijdens een korte test nog iets helemaal anders op. Hij legt uit waarom de Duitse merken eigenaar blijven van het label ‘premium’: “Je hoeft niet lang te kijken om hier een SUV van een Duits merk in te herkennen.” [naar artikel]
De volksmond noemde hem ooit ‘terreinwagen’. De marketing boys van de automerken vonden het hippere ‘Sports Utility Vehicle’ uit. Vandaag is die SUV met voorsprong het populairste autotype in ons land, zoals in heel Europa. Een populariteit die ten koste is gegaan van de break of ‘station wagon’. Een van de argumenten waarmee liefhebbers hun keuze verantwoorden, is de interessante kofferruimte. Maar heeft de SUV echt meer bagageruimte dan een break, die per definitie alleen maar beter kan rijden? Onze autokenner Joost Bolle zocht het uit: “De break heeft in de algemene perceptie minder status, maar blijft een razend interessante keuze.“ [naar artikel]
Het autolandschap evolueert meer dan ooit naar een klassenmaatschappij. Onze autokenner Joost Bolle zet alle ontwikkelingen en indicatoren op een rij en stelt vast: “De tijd dat iedereen zich een auto kon permitteren, is langzaam maar zeker aan het verdwijnen. Autorijden wordt in een recordtempo duurder.” [naar artikel]
Met brandstofprijzen die blijven stijgen, wordt de vraag wat de meest zuinige auto’s zijn steeds prangender. Onze autokenner Joost Bolle testte voor HLN Mobiliteit de voorbije maanden 50 auto’s uit. Hun verbruikscijfers maken duidelijk dat je niet in de eerste plaats naar het model moet kijken, wel naar de soort brandstof die ze gebruiken. Welke auto’s komen dan op die meest zuinige eerste plek terecht? En waar moet je allemaal op letten om dat te achterhalen? [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle kon exclusief met de Mercedes EQXX rijden als 23ste ter wereld. Het is dé elektrische auto waarmee je duizend kilometer ver raakt zonder de batterij bij te laden. “Dit is effectief de EV waarmee je naar het zuiden van Frankrijk kan rijden zoals je dat anders doet met je benzine- of dieselauto, maar tegelijkertijd is het niet de auto die we willen.” Waarom niet? En zijn er toch nog pluspunten aan dit model? [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle reed met de allereerste hybride SUV van luxemerk Bentley. De wagen zou een uitstoot hebben, die lager ligt dan een Dacia Sandero. Maar is dit ook zo in de praktijk? En behoudt de dure Bentley het comfortgevoel in zijn eerste eco-auto? “De meerderheid van de Bentley-eigenaars zal deze auto niet constant aan de laadpaal hangen.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle reed met de allereerste hybride SUV van luxemerk Bentley. De wagen zou een uitstoot hebben die lager ligt dan een Dacia Sandero. Maar is dit ook zo in de praktijk? En behoudt de dure Bentley het comfortgevoel in zijn eerste eco-auto? “De meerderheid van de Bentley-eigenaars zal deze auto niet constant aan de laadpaal hangen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.