Een jaar na de overstromingen in Wallonië keerde fotograaf Sébastien Van Malleghem terug naar de A601, de verlaten snelweg in Luik waar vorig jaar 60.000 ton afval werd gedropt. Door de overstromingen zou er in totaal zo’n 160.000 ton afval ontstaan zijn. Bekijk de nieuwe dronebeelden in de video hierboven. [naar artikel]
De A601, een in onbruik geraakt stukje snelweg ten noorden van Luik, doet nu dienst als voorlopige opslagplaats voor de tonnen afval na het noodweer van vorige week. Tientallen vrachtwagens rijden af en aan, het puin groeit zienderogen. De vergeten A601 stond bekend als een spooksnelweg, in zekere zin is hij dat nog altijd, zij het in een andere betekenis. [naar artikel]
De A601, een stukje snelweg ten noorden van Luik, werd in 2014 volledig afgesloten. Maar sinds afgelopen weekend wordt de spooksnelweg wel weer gebruikt, als tijdelijke afvalopslagplaats. Door de overstromingen zou er 1.500.000 ton afval ontstaan zijn. Fotograaf Sébastien Van Malleghem trok met zijn drone naar Luik en maakte bovenstaande luchtbeelden van het kilometerslange stort. [naar artikel]
De A601, een stukje snelweg ten noorden van Luik, werd in 2014 volledig afgesloten. Maar sinds afgelopen weekend wordt de spooksnelweg wel weer gebruikt, als tijdelijke afvalopslagplaats. Door de overstromingen zou er 1.500.000 ton afval ontstaan zijn. Fotograaf Sébastien Van Malleghem trok met zijn drone naar Luik en maakte bovenstaande luchtbeelden van het kilometerslange stort. [naar artikel]
Tien maanden na de verwoestende overstromingen in Wallonië is ongeveer 150.000 ton afval en puin verwerkt. Nu focussen de afvalverwerkingsmaatschappijen op een gelijkaardige hoeveelheid vervuild slib. Het sorteren en saneren van het slib kan nog een jaar in beslag nemen. [naar artikel]
Ziehier de ‘spooksnelweg’ van Duitsland, niet eens zo ver van ons land. De verkeersader doet bijna apocalyptisch aan: planten gras en mos nemen bezit van het asfalt en bomen hangen ver over de door zon en wind geteisterde rijstroken. De vangrails en bruggen zijn er nog steeds, alleen de verkeersborden zijn verwijderd. Maar waarom werd er in dit drukbevolkte gebied - tussen de Duitse steden Keulen en Aken - voor gekozen om een complete snelweg af te sluiten? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.