3% van de Belgische online spelers is verantwoordelijk voor 86% van de gerealiseerde omzet in België. Dat blijkt uit de e-commerce Barometer, een initiatief van The House of Marketing in samenwerking met SafeShops.be. In 2016 is de Belgische e-commerce omzet gestegen tot 5,001 miljard (+ €907.000 tov 2015). Het gaat om een stijging met 22% ten […] The post 3% van de Belgische webshops heeft 86% van de markt in handen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Elke dag opnieuw vragen lezers om hulp omdat ze een bestelling bij een webshop niet aankrijgen. In 9 op de 10 gevallen gaat het om een webshop met extensie .nl. Als we één wens mogen doen, beste lezer, dan is het dit: koop nooit op een dergelijke webshop, tenzij u hem kent en weet dat hij betrouwbaar is. [naar artikel]
De online verkoop bij de zelfstandige handelaar is duidelijk over de coronapiek heen. Twee jaar na de enorme boost blijkt de e-commerce voor een aantal lokale retailers een tijdelijk initiatief te zijn geweest. Voor amper vier op de tien zelfstandigen en kmo’s is de webshop rendabel. De grote boosdoener? De verpletterende buitenlandse internetgiganten. “Neem ik een nieuw merk in assortiment, zal ik altijd eerst nagaan of dit ook bij Zalando te vinden is, grote kans dat het een no-go wordt.” [naar artikel]
Is de piek van e-commerce voorbij, nu de coronabeperkingen in vele delen van de wereld wegvallen? Het Nederlandse softwarebedrijf Mollie, dat het online betaalverkeer verwerkt voor 130.000 klanten in Europa, houdt de vinger aan de pols. Een gesprek met commercieel directeur Ken Serdons over e-commerce in het postcoronatijdperk. In winkels en horeca herneemt het gewone […] [naar artikel]
Het coronavirus is niet alleen een stresstest voor de gezondheidszorg, maar zal ook economisch zware wonden slaan. Zo’n 24 Belgische merken en winkelketens trekken in een open brief aan de alarmbel: ‘2020 zal voor alle retailers een verloren jaar zijn.’ Ze vragen consumenten daarom om hun online aankopen te doen bij Belgische webshops. [naar artikel]
Ook Belgische webshops hebben te lijden onder de Black Friday-drukte. Dat was het geval bij C&A en H&M. De onlinewinkel van Kruidvat is nog altijd moeilijk bereikbaar. Door het overvloedige aantal surfers kom je er in een wachtrij terecht. [naar artikel]
Almaar meer mensen shoppen online. En hoewel sommigen nog altijd wat terughoudend zijn, presteren de webshops die actief zijn in België doorgaans helemaal zoals het hoort, zegt Test-Aankoop. In 2016 kocht 57% van de Belgische consumenten iets online, zo blijkt uit een enquête van de FOD Economie. Daartegenover staat dat 1 Belg op 4 nog […] [naar artikel]
Vijf CEO’s van grote Belgische bedrijven hebben er genoeg van dat we automatisch naar buitenlandse webwinkels surfen om onze cadeautjes te kopen. Met een opmerkelijke open brief willen ze ons wakker schudden en overtuigen om bij Belgische winkels te bestellen. “Wie Belgisch koopt, steunt onze economie en draagt zorg voor zijn eigen buurt”, zegt Wouter Torfs. “Bij kleppers als Bol.com vloeit al het geld naar het buitenland.” [naar artikel]
Bart De Waele is CEO bij digitaal agentschap Wijs. [naar artikel]
Producten die verkocht worden op Amazon zijn in 80% van de gevallen goedkoper dan wanneer ze verkocht worden op Belgische webshops. Dat blijkt uit... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.