Loodrechte of schuine parkeervakken: in Brussel mag het straks niet meer, en de Fietsersbond wil voor Vlaanderen een soortgelijke aanpak. “In erg weinig situaties is haaks of diagonaal parkeren een goed idee.” [naar artikel]
Een bestuurder in het Amerikaanse Texas heeft ongewild de dag gemaakt van een onbekende man. De automobilist wilde parallel parkeren, maar dat verliep allesbehalve vlot. Minutenlang werd er geprobeerd om te parkeren, maar tevergeefs. Een omstander filmde alles en moest er erg om lachen. [naar artikel]
Het plan dat parkeren in heel Brussel moet harmoniseren, is klaar. De duurste zones zullen overal twee euro per uur kosten, veel minder dan in andere Europese steden en goedkoper dan in Gent. [naar artikel]
Vanaf deze week is het shop & go parkeren van toepassing in ons kernwinkel gebied. Hierbij kan je een half uur gratis parkeren zonder dat je een ticket moet nemen of een sms moet sturen, dus zonder enig tijdverlies. Het systeem is bedoeld om de klant de mogelijkheid te geven vlak bij hun favoriete handelszaak te parkeren voor de korte dagelijkse boodschappen, bakker, slager, wasserij, krantenwinkel enz... [naar artikel]
Automobilisten die klamme handpalmen krijgen als ze nog maar denken aan parallel parkeren, moeten zich binnenkort geen zorgen meer maken. Deze elektrische auto is niet alleen zuinig, hij kan ook ‘krimpen’ zodat tientallen keren aan het stuur draaien om in dat ene parkeerplekje te geraken tot het verleden behoort. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht om je auto aan te sluiten op de laadpaal als je op een laadparking staat. Dat moet een creatieve manier van gratis parkeren tegengaan. [naar artikel]
De stad Brussel voert een nieuw parkerreglement in. Hoofddoel is het langparkeren te ontmoedigen. Wie een hele dag zijn auto in Brussel wil parkeren, moet dat voortaan in een publieke parking doen. Op die manier komt er langs de straten meer ruimte vrij voor andere doelen. [naar artikel]
Parkeren wordt duurder en moeilijker in heel Limburg. De vervoerregioraad werkt aan een mobiliteitsplan dat het gebruik van de auto moet ontmoedigen. U moet straks maar te voet of met de fiets naar de bakker. Nergens anders wordt zoveel met de auto gereden als in Limburg. Dat komt omdat nergens anders het openbaar vervoer zo tekort schiet als in onze provincie. En toch wordt er gewerkt aan één overkoepelend Limburgs parkeerbeleid dat het aantal autoverplaatsingen moet verminderen met zeven procent. [naar artikel]
Met de slogan Altijd aan jouw kant probeert het uiterst-linkse PVDA in Vlaanderen straks kiezers te winnen. De partij van Raoul Hedebouw zet overigens zwaar in op Vlaanderen, veel meer dan op Wallonië en Brussel. Hedebouw heeft zijn doelstelling al klaar. [naar artikel]
Brussel was al aan de beurt, vanaf vandaag volgen ook Vlaanderen en Wallonië. De politievakbonden breiden hun acties uit. “Als minister Verlinden vandaag niet met een goed voorstel naar de onderhandelingstafel komt, blijven we actie voeren. Nu staan enkel de vakbondsafgevaardigden hier, maar dan komen we af met onze achterban en leggen we het land plat”, klonk het klaar en duidelijk in Gent. Ook in Brussel, Antwerpen en een 15-tal andere steden en gemeenten veroorzaakten de acties donderdagochtend vroeg de nodige hinder. Een overzicht. [naar artikel]
Lees dit artikel: Reizen we straks in 21 minuten van Brussel naar Amsterdam via een hyperloop? Vlaams minister van Innovatie Hilde Crevits (CD&V) laat onderzoeken of een hyperloop haalbaar is in Vlaanderen. De theoretische reistijden: Antwerpen-Brussel in 6 minuten en Brussel-Amsterdam in 21 minuten. Hyperloop? Een hyperloop is een transportsysteem dat mensen en goederen door luchtdrukbuizen vervoert. In de buizen, bovengronds en ondergronds, worden capsules of ‘pods’ in een vacuüm en […] Lees dit artikel: Reizen we straks in 21 minuten van Brussel naar Amsterdam via een hyperloop? [naar artikel]
De coronawegen scheiden. Terwijl in Vlaanderen de versoepelingstrein parallel met de vaccinatiegraad voortdendert, staan Wallonië en zeker Brussel nog op de rem. Tot grote politieke frustratie. [naar artikel]
Vanaf vandaag kan je niet meer gratis parkeren op de parking van de Gedempte Zuiderdokken in Antwerpen. Je mag daar en in de omliggende straten nog maar maximaal drie uur staan. De wijken Zuid en Nieuw Zuid worden een rode zone. Daar is parkeren het duurst in de stad. Wie langer wil parkeren, moet naar een ondergrondse, publieke parkeergarage. [naar artikel]
Goed nieuws voor wie vaak met de auto naar Brussel moet want parkeren wordt binnenkort waarschijnlijk een stuk eenvoudiger. KazaKar, een applicatie die helpt om eenvoudig een vrije plaats te zoeken, komt namelijk naar onze hoofdstad. Brussel bereiken met de auto is vaak al een groot probleem, maar je auto er kwijt raken, is soms […] The post Nieuwe app moet parkeerproblemen in Brussel oplossen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
HASSELT/GENK - Parkeren in de Vlaamse centrum- en grootsteden is ronduit duur. Dat is de conclusie van een onderzoek van NSZ naar de parkeerkosten in het centrum van 13 Vlaamse steden. Uit het onderzoek blijkt dat de Hasseltse ondergrondse betaalparkings bij de duurste zijn in Vlaanderen en die van Genk bij de goedkoopste. Op straat parkeren is in beide Limburgse centrumsteden goedkoop. [naar artikel]
Nu Brussel en Wallonië eigen maatregelen nemen om het coronavirus in te dijken, klinkt langs alle kanten de vraag: waar blijft Vlaanderen? “De Vlaamse regering moet hetzelfde doen”, vindt Geert Molenberghs, professor biostatistiek (UHasselt/KU Leuven). Ook Margot Cloet van zorgkoepel Zorgnet-Icuro pleit voor bijkomende maatregelen. [naar artikel]
Een voor dinsdag geplande tussenkomst van premier Charles Michel in de Kamer moet uitgesteld worden omdat de premier een aantal medische behandelingen moet volgen als gevolg van gehoorschade die hij heeft opgelopen bij de start van de 20 kilometer van Brussel. Dat heeft zijn woordvoerder maandag meegedeeld. [naar artikel]
Antwerpen en Brussel hebben er al eentje. Gent vanaf 1 januari. Andere steden willen volgen. Wat je vooral moet onthouden van de straks overal... [naar artikel]
De Stad Antwerpen zet voor het eerst een scanwagen in om te controleren op betalend parkeren. De scanwagen herkent nummerplaten en controleert zo of je betaald hebt om te parkeren of niet. De controles kunnen zo een pak efficiënter. Dat is nodig omdat de zone waar je moet betalen om te parkeren in Antwerpen sinds 2019 groter is geworden. [naar artikel]
In het centrum van de hoofdstad wordt parkeren vanaf 1 mei duurder, om onder meer lang parkeren te ontmoedigen en bestuurders aan te sporen tot het gebruik van publieke parkings. Daarnaast wordt een bewonerskaart duurder vanaf een tweede wagen. Proximus voert stevige prijsstijgingen door bij de populaire telecombundels Flex en Epic. [naar artikel]
In het centrum van de hoofdstad wordt parkeren vanaf 1 mei duurder, om onder meer lang parkeren te ontmoedigen en bestuurders aan te sporen tot het gebruik van publieke parkings. Daarnaast wordt een bewonerskaart duurder vanaf een tweede wagen. Proximus voert stevige prijsstijgingen door bij de populaire telecombundels Flex en Epic. [naar artikel]
19:57 Nu de gascentrale in Vilvoorde geen vergunning krijgt, groeit de vrees dat straks geen enkel industrieel project nog mogelijk is in Vlaanderen. ‘Hoe ga je verantwoorden dat anderen met dezelfde techno... [naar artikel]
Studenten parkeren op de gekste plaatsen om toch maar dicht bij de school te staan. Eén krijgt een boete, de andere wordt gewoon weggesleept. Burgemeester Steven Vandeput beseft de ernst van het probleem en zit daarom volgende week samen met de PXL en de UHasselt om tot een oplossing te komen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.