Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

In de supermarkt vind je steeds meer producten met extra proteïnen. Doen ze wat ze beloven? En zijn ze wel gezond?

04/08/2022 - 15:21
"Een pannenkoek of smoothie bowl met extra proteïne: ze zijn duurder dan hun eiwitarme tegenhangers, maar je zou er wel spieren mee kweken. Is dat ook zo? "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. In de supermarkt vind je steeds meer producten met extra proteïnen. Doen ze wat ze beloven? En zijn ze wel gezond? (04/08/2022 - Het Belang van Limburg)

Een pannenkoek of smoothie bowl met extra proteïne: ze zijn duurder dan hun eiwitarme tegenhangers, maar je zou er wel spieren mee kweken. Is dat ook zo? [naar artikel]


2. Steeds meer producten met extra proteïnen in de supermarkt: is dat gezond? En kan je door er meer van te eten vermageren of niet? (04/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Tegenwoordig liggen de supermarkten vol met proteïnerepen of zuivelproducten waarop in grote letters ‘met extra proteïnen’ prijkt. Wie ze koopt, gaat er bijna automatisch van uit gezond bezig te zijn. Maar is dat effectief zo? Hebben we die extra proteïnen nodig en kan je ook te véél proteïnen opnemen? Ex-atleet en loopcoach Hélène Allard van het Brusselse ‘Run for Fit’ en sportvoedingsdeskundige Piet De Pauw leggen uit. “Er zitten heel wat addertjes onder het gras.” [naar artikel]


3. Nog goedkoper dan het huismerk, maar steeds zeldzamer: waarom verdwijnen de ‘witte producten’ uit de supermarkt? (25/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

Wie zijn winkelkar zo goedkoop mogelijk wil vullen, kiest voor witte producten. Maar die zie je steeds minder in de rekken. Waar kun je er vandaag nog vinden tegen de allerlaagste prijs? En hoe komt het dat Aldi en Lidl, de goedkoopste supermarkten volgens Testaankoop, ze niet meer aanbieden? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet legt uit. “Kwaliteit is bij deze producten van ondergeschikt belang.” [naar artikel]


4. Amerika en China beloven om handelsoorlog te vermijden: Peking wil meer Amerikaanse producten (20/05/2018 - VRT NWS)

De Verenigde Staten en China gaan maatregelen nemen om het VS-handelstekort met de Volksrepubliek te verkleinen. Op die manier zou een handelsoorlog tussen beide landen vermeden worden. Concrete afspraken zijn er evenwel niet gemaakt. [naar artikel]


5. Smeren, zuigen of koelen: deze producten beloven een gladdere huid (31/05/2021 - Het Belang van Limburg)

Cellulitis helemaal glad trekken zal niet lukken, maar op zijn minst hydrateer je met deze producten je huid en zorgen de tools (hopelijk) voor wat ontspanning. [naar artikel]


6. ‘We staren ons blind op de milieuwinst die CO2-neutrale, traceerbare of recycleerbare producten ons beloven’ (03/11/2023 - Trends)

Het Nederlandse platform Innovatie In Marketing nomineerde enkele weken geleden het boek Speak up now! Marketing in times of climate crises van Wim Vermeulen voor de PIM Literatuurprijs 2023. Dat vind ik hoopgevend nieuws, mede omdat ik marketing lang associeerde met een trukendoos die op onbewuste driften van burgers inspeelt, om hen tot blinde consumptie […] The post ‘We staren ons blind op de milieuwinst die CO2-neutrale, traceerbare of recycleerbare producten ons beloven’ appeared first on Trends. [naar artikel]


7. Ruim 40 producten uit de schappen door pesticide: lijst met teruggeroepen producten blijft maar groeien (09/08/2021 - Het Nieuwsblad)

De lijst van voedingsmiddelen die worden teruggeroepen omdat ze te veel resten van het in Europa verboden gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide bevatten, wordt alsmaar langer. Nu wordt ook KIRI-smeerkaas uit de handel genomen, zo maakten het Voedselagentschap FAVV en het bedrijf Bel Belgium maandag bekend. [naar artikel]


8. Supermarkten pakken uit met promoties, maar die voelen we amper: “Colruyt maakte 1.650 producten goedkoper, maar ook 4.580 producten duurder” (22/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]


9. GEZOND ONDERNEMEN Stéphanie Brassinne van Odyskin: ‘Er is geen reden waarom natuurlijk producten minder doeltreffend of aangenaam zouden zijn dan traditionele producten’ (07/06/2023 - Gezond.be)

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij elke woensdag inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Stéphanie Brassinne van Odyskin. 1. Wat is Odyskin? ‘Odyskin is een natuurlijk, Cosmos Organic en Vegan gecertificeerd zonnebrandmerk met milieuvriendelijke verpakkingen. We hebben drie jaar geïnvesteerd in research en development […] Het bericht GEZOND ONDERNEMEN Stéphanie Brassinne van Odyskin: ‘Er is geen reden waarom natuurlijk producten minder doeltreffend of aangenaam zouden zijn dan traditionele producten’ verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!