Energieleveranciers die plots voorschotten van 1.000 euro en meer per maand vragen. Moet je dat betalen? “Als klant heb je het recht je daartegen te verzetten”, beklemtoont de federale Ombudsman Energie. Hij raadt consumenten niettemin aan om met de huidige torenhoge energieprijzen elke maand realistische voorschotten te betalen. “Hoe ga je anders ooit de eindfactuur kunnen ophoesten?” [naar artikel]
Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, kregen van energieleverancier Mega een voorschotfactuur van 7.000 euro. Achteraf bleek het echter om een vergissing te gaan. Maar hoe kan je weten wat je echt verbruikt en hoeveel je daarvoor moet betalen? En welke kleine ingrepen maken een groot verschil op je factuur? Wij verzamelen alle info die je helpt om opnieuw grip te krijgen op je energierekening. [naar artikel]
Al voor de tweede maal in een jaar tijd opent de Economische Inspectie een onderzoek naar energieleverancier Mega. Zowel bij de Ombudsman Energie als Test Aankoop regent het klachten van klanten wiens voorschotfactuur plots verdubbelt of waarvan het vast contract ongevraagd in een variabel verandert. [naar artikel]
De hoge prijzen voor gas en elektriciteit roepen heel wat vragen op bij onze kijkers, lezers en luisteraars. Op welke steunmaatregelen voor energie heb je recht? Hoe krijg je zicht op je eindafrekening? En wat als je je energiefactuur niet meer kan betalen? We beantwoorden de meest gestelde vragen. [naar artikel]
Een eindafrekening van bijna 2.000 euro in de bus krijgen. En dat terwijl je verbruik en maandelijkse bijdragen amper veranderd zijn en je de vorige jaren zelfs geld terugkreeg. Het is maar een van de ruim 1.000 klachten over torenhoge energiefacturen waarmee Test Aankoop sinds begin dit jaar overspoeld wordt. De consumentenorganisatie waarschuwt: “Controleer elke maand nauwgezet je factuur.” [naar artikel]
Een eindafrekening van bijna 2.000 euro in de bus krijgen. En dat terwijl je verbruik en maandelijkse bijdragen amper veranderd zijn en je de vorige jaren zelfs geld terugkreeg. Het is maar een van de ruim 1.000 klachten over torenhoge energiefacturen waarmee Test Aankoop sinds begin dit jaar overspoeld wordt. De consumentenorganisatie waarschuwt: “Controleer elke maand nauwgezet je factuur.” [naar artikel]
De explosie van de energieprijzen leidt tot een sterke stijging van het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie. [naar artikel]
Je hebt het sowieso al gemerkt: het is crisis op de energiemarkt. De voorschotfacturen schieten de hoogte in en de kans is groot dat dat ook zo is bij de factuur die deze maand waarschijnlijk bij jou in de bus valt. Een maandelijkse kost van enkele honderden euro’s tot soms zelfs meer dan 1.000 euro voor stroom en gas is geen uitzondering. Wat als je die facturen niet wil, of niet kan betalen? En zullen die hoge prijzen ooit weer dalen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.