Federaal minister van mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil de btw op tickets voor het openbaar vervoer schrappen. Dat bericht L'Avenir vandaag. Gilkinet laat weten deze maatregel op tafel te hebben gelegd tijdens de voorbereiding op het Overlegcomité. [naar artikel]
Federaal minister van mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil de btw op tickets voor het openbaar vervoer schrappen. Dat bericht L’Avenir maandag. [naar artikel]
Federaal mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo) stelt voor om de btw te schrappen op alle tickets voor het openbaar vervoer. Vandaag bedraagt die zes procent. De maatregelen zou zo'n 100 miljoen euro kosten. [naar artikel]
Met Georges Gilkinet (Ecolo) zit er voor het eerst in bijna twintig jaar een ecologist op Mobiliteit. Hoog tijd voor een gesprek over de spoorwegen, goedkoop vliegen en de aanpak van de pandemie. “In het centrum van Europa sluit je niet zomaar je grenzen.” [naar artikel]
Georges Gilkinet (Ecolo) zit dan wel op een groen droomdepartement, de Mobiliteitsminister vloog vorige week bijna uit de bocht, nadat hij zich mispakte aan de sluiting van de treinloketten. “Politici zijn ook maar mensen. Een vergissing is snel gemaakt.” [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) moet volgens coalitiepartner sp.a extra geld voorzien om stations toegankelijk te maken. Intussen klaagt werkgeversorganisatie Voka dat hij te lang talmt met zijn spoorvisie. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) heeft de gemeenten uitgenodigd tot een dialoog over de vluchten boven Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant. Dat meldt L'Echo vandaag. [naar artikel]
Er komt een discreet meldingssysteem voor wie zich op de trein onveilig voelt, maar niet in staat is te bellen. Dat heeft minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) dinsdag in de Kamer gezegd. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) werkt aan een ambitieuze visie voor het spoor, genaamd ‘Spoorvisie 2040'. De minister streeft ernaar om het marktaandeel van de trein te laten stijgen van 8 procent naar 15 procent. Ook het vervoerde volume goederen moet tegen 2030 verdubbelen. “De trein is goed voor het klimaat, onze verkeersveiligheid, onze economie, onze werkgelegenheid. Met de federale regering willen we van de trein de ruggengraat van onze mobiliteit maken”, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.