BusinessAM

27/09/2022 - 12:51
"Hoe moet het verder met de Vlaamse regering? Na een nachtje slaap zien de ministers elkaar opnieuw, om het weer over hetzelfde te hebben: de indexering van de kinderbijslag. Alleen, de standpunten zijn niet veranderd, integendeel. Terwijl Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) geen media deed, trok cd&v-voorzitter Sammy Mahdi langs de TV-studio’s, om nog maar […]"

1. Val Jambon I komt dichterbij na onverzoenbare standpunten: cd&v blijft volle indexering kinderbijslag eisen, N-VA en Open Vld weigeren, plus er wacht nog Ventilus en stikstof voor Mahdi (27/09/2022 - Express)

Hoe moet het verder met de Vlaamse regering? Na een nachtje slaap zien de ministers elkaar opnieuw, om het weer over hetzelfde te hebben: de indexering van de kinderbijslag. Alleen, de standpunten zijn niet veranderd, integendeel. Terwijl Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) geen media deed, trok cd&v-voorzitter Sammy Mahdi langs de TV-studio’s, om nog maar […] [naar artikel]

2. CD&V-voorzitter Mahdi reageert op regeringscrisis: “Indexering van kinderbijslag is voor ons rode lijn” (26/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse regering verkeert in crisis nadat geen akkoord kon worden bereikt over de begroting. De boosdoener voor die mislukking is volgens N-VA en Open Vld CD&V-voorzitter Sammy Mahdi. De roep naar een regering zonder CD&V, maar mét Vooruit, begint steeds luider te klinken. “Wat hebben mensen eraan als we eruit stappen”, poneert Mahdi in de studio van VTM NIEUWS. Voor de CD&V-voorzitter blijft de indexering van de kinderbijslag een rode lijn. [naar artikel]

3. Waalse regering behoudt indexering kinderbijslag (07/10/2022 - De Tijd)

21:17 Ondanks een begrotingstekort van 3,1 miljard trekt de Waalse regering miljarden uit om gezinnen en bedrijven te steunen. De indexering van de kinderbijslag, een heikel punt tijdens de Vlaamse begrotin... [naar artikel]

4. Mahdi: "Wij stappen niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag” (07/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

"Wij stappen niet in een volgende Vlaamse regering zonder de indexering van de kinderbijslag". Dat heeft CD&V-voorzitter Sammy Mahdi zondag gezegd in ‘De Zevende Dag’. Mahdi zet zich af tegen de voorstellen van Vooruit en N-VA over de kinderbijslag. [naar artikel]

5. Cd&v-voorzitter Sammy Mahdi: “Stappen niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag” (07/05/2023 - Het Belang van Limburg)

“Wij stappen niet in een volgende Vlaamse regering zonder de indexering van de kinderbijslag”. Dat heeft cd&v-voorzitter Sammy Mahdi zondag gezegd in ‘De zevende dag’. Mahdi zet zich af tegen de voorstellen van Vooruit en N-VA over de kinderbijslag. [naar artikel]

6. CD&V-voorzitter Sammy Mahdi: “Stappen niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag” (07/05/2023 - Het Nieuwsblad)

“Wij stappen niet in een volgende Vlaamse regering zonder de indexering van de kinderbijslag”. Dat heeft CD&V-voorzitter Sammy Mahdi zondag gezegd in ‘De zevende dag’. Mahdi zet zich af tegen de voorstellen van Vooruit en N-VA over de kinderbijslag. [naar artikel]

7. 'Geen regeringsdeelname voor CD&V zonder indexering kinderbijslag' (07/05/2023 - De Tijd)

13:44 'Wij stappen niet in een volgende Vlaamse regering zonder de indexering van de kinderbijslag.' Dat heeft CD&V-voorzitter Sammy Mahdi zondag gezegd in De Zevende Dag. Mahdi zet zich af tegen de voorste... [naar artikel]

8. Sammy Mahdi: ‘CD&V stapt niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag’ (07/05/2023 - Knack)

"Wij stappen niet in een volgende Vlaamse regering zonder de indexering van de kinderbijslag". Dat heeft CD&V-voorzitter Sammy Mahdi zondag gezegd in De Zevende Dag. Mahdi zet zich af tegen de voorstellen van Vooruit en N-VA over de kinderbijslag. The post Sammy Mahdi: ‘CD&V stapt niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag’ appeared first on Knack. [naar artikel]

9. CD&V-voorzitter Sammy Mahdi: "Stappen niet in volgende Vlaamse regering zonder indexering kinderbijslag" (07/05/2023 - VRT NWS)

CD&V stapt niet in een volgende Vlaamse regering als het Groeipakket, de vroegere kinderbijslag, niet volledig wordt geïndexeerd. Dat heeft CD&V-voorzitter Sammy Mahdi gezegd in "De zevende dag" op VRT1. De partij verwerpt ook de voorstellen van Vooruit en N-VA om de kinderbijslag te hervormen. [naar artikel]

10. Het onverzoenbare verzoend. Antwerp-man en Beerschot-fan kijken elkaar in de ogen (23/12/2017 - De Morgen)

Een hand geven kan. Ze zijn zelfs erg vriendelijk voor elkaar. Maar Danny Bartholomeeusen (56), Antwerp-fan, grijnst dat "den Beerschot niet meer bestaat" en dat doet Marc Janssen (48) briesen. "Ik kan geen rood zién." In augustus bestookten Antwerp-fans een Beerschot-bus. Mannen, kunnen we dat vandaag even uitpraten? [naar artikel]