De Druglijn en diverse sportbonden sloegen de handen in elkaar om te wijzen op de risico’s van sportweddenschappen en lanceerden in de aanloop naar het WK voetbal de campagne Vergok je sportplezier niet. “Veel jongeren kennen beter de namen van gokbedrijven dan van speelgoed en chips”, zegt hulpverlener Ronny Willemen. [naar artikel]
Kinderen van amper vijf jaar oud herkennen de logo’s van gokbedrijven. Dat blijkt uit een literatuurstudie van de UGent. “Enkel een totaalverbod op gokreclame en -sponsoring kan kinderen beschermen.” [naar artikel]
Krabt u zich als ouder nog wat harder in het haar nu de quarantaine nog enkele weken langer zal aanhouden? Geen nood: misschien kan wat nieuw... [naar artikel]
Externe verkopers kunnen op winkelplatform bol.com eenvoudig speelgoed verkopen dat niet aan de gestelde veiligheidseisen voldoet. Onder meer speelgoedartikelen waar kinderen in kunnen stikken of producten die schadelijke stoffen bevatten, kunnen in de webshop verkocht worden. [naar artikel]
Aan de vooravond van Sinterklaas waarschuwt de FOD Economie voor onveilig speelgoed. Uit eerder onderzoek blijkt dat speelgoed voor kinderen soms te veel gevaarlijke chemische stoffen bevatten. Europa werkt aan een nieuwe strengere speelgoedrichtlijnen. Maar met deze tips koop je nu al met een gerust hart veilig speelgoed. [naar artikel]
Het verbaast sportpsycholoog Jef Brouwers niet echt dat profvoetballers zelf gokken op wedstrijden en daarbij soms de grenzen van het gezond verstand overschrijden. [naar artikel]
Er is grote nood aan kwalitatieve spelersbegeleiding, vindt Christian Vandenabeele, redacteur van Sport/Voetbalmagazine, naar aanleiding van de nieuwe gokdossiers in het Belgisch voetbal. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich straks aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer. Idem voor reclame op tv voor 20 uur. Er komt ook een verplichte waarschuwing bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
Nu het WK iedereen bezighoudt, vinden gokkantoren hun weg op sociale media. Zo is ex-miss België Joke van de Velde ‘ambassadrice’ van gokbedrijf Ladbrokes op Instagram. Geen probleem, vindt ze. Bedenkelijk, oordeelt de Kansspelcommissie. Want sociale media zijn bij uitstek het terrein van minderjarigen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.