11:35 Door de slechte vooruitzichten zet beurshuis UBS de waarde van het merk Volkswagen op nul. [naar artikel]
13:34 Uitlopers van het witwasschandaal van bijna twee jaar geleden en de aanhoudende lage rente zullen de nettowinst kelderen, waarschuwt de topman van het Deense Danske Bank. [naar artikel]
Meta Platforms, het moederconcern van Facebook, WhatsApp en Instagram, heeft in het derde kwartaal de omzet opnieuw zien dalen. Dat maakte het Amerikaanse socialemediabedrijf bekend na het slot van de beurshandel in New York. Verder halveerde de winst, vooral door hogere kosten. Op Wall Street vielen de cijfers slecht want het aandeel ging in de handel nabeurs fors onderuit, bovenop het stevige koersverlies van eerder op de handelsdag. [naar artikel]
Retailgroep Colruyt ziet de winst forser terugvallen dan wat beursanalisten hadden verwacht. Niet alleen zitten de energie- en logistieke kosten in de lift, ook de loonindexering stuwt de operationele kosten almaar hoger. In het nieuws: De groep Colruyt heeft de omzet zien stijgen, maar kon daarmee beduidend minder winst maken, zo blijkt uit haar halfjaarrapport. […] [naar artikel]
Nauwelijks enkele maanden nadat de ‘vrijage’ tussen Renault en Fiat-Chrysler op de klippen liep, gaat de Italiaans-Amerikaanse autobouwer in zee met die andere Franse autoreus, PSA. “Het is niet van willen, maar van moeten”, zegt autospecialist Marc Pecqueur, “want er wacht de sector een ongeziene omwenteling.” [naar artikel]
07:02 De Britse premier Theresa May wil dat de Londense City zijn financiële diensten aan de rest van Europa kan blijven slijten. Als Europa dat verhindert, dreigt ze ermee de vennootschapsbelasting te verl... [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan “waanzin” en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij “kortzichtige politici”. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan “waanzin” en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij “kortzichtige politici”. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan ‘waanzin’ en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij ‘kortzichtige politici’. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Vanaf 2017 wordt het aantal rijstroken op de E40 om Brussel binnen te rijden gehalveerd. Voorlopig worden de plannen nog voorzichtig positief onthaald bij de gemeente Schaarbeek en Evere. Daar wordt niet meteen gevreesd voor extra verkeersproblemen. “Al hebben we wel enkele aandachtspunten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.