Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

OPROEP. HLN zoekt medewerkers in callcenters van energieleveranciers

18/10/2022 - 11:49
"Voor een artikel over de ervaringen van medewerkers in callcentra van energieleveranciers zoekt Het Laatste Nieuws mensen die willen getuigen. Sinds de energiecrisis bellen steeds meer klanten naar callcentra en lopen de wachttijden daardoor op. Het Laatste Nieuws wil uitzoeken welke impact dat heeft op de medewerkers. Werkt u momenteel in zo’n callcenter of heeft u er recent gewerkt en wilt u uw ervaringen met ons delen? Mail dan naar [email protected]."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Wachttijden bij callcenters energieleveranciers verkort, maar nog werk aan de winkel  (15/11/2022 - VRT NWS)

Het lijkt stilaan de goede kant uit te gaan bij de callcenters van de energieleveranciers. Dat blijkt uit een rondvraag van onze redactie bij de zes grootste leveranciers in ons land. De wachttijden zijn bij alle leveranciers verkort, maar toch zijn er nog altijd callcenters die hun klanten bijna een half uur aan de lijn houden. [naar artikel]


2. "Blijft u nog even aan de lijn, aub?" Hoe kunnen callcenters van energieleveranciers klantvriendelijker worden? (17/10/2022 - VRT NWS)

De energieleveranciers krijgen één week de tijd om klantvriendelijker te worden. Dat zei staatssecretaris voor Consumentenzaken Eva De Bleeker gisteren in "De zevende dag". Maar wat zijn de problemen juist bij de callcenters? Wat is haalbaar in een tijdspanne van één week? En hoe aantrekkelijk is een job in een callcenter? [naar artikel]


3. Oproep | Wat is uw ervaring met klantendienst van energieleverancier? (16/10/2022 - De Standaard)

Ombudsdiensten worden overstelpt met klachten over de klantendiensten van energieleveranciers. De Standaard zoekt lezers die willen getuigen over hun ervaringen. [naar artikel]


4. Vlaanderen wil medewerkers van callcenters omscholen tot coronaspeurders (29/04/2020 - De Morgen)

In de zoektocht naar coronaspeurders kijkt Vlaanderen onder meer naar werknemers van callcenters. Na een opleiding van een halve dag zouden zij zonder medische voorkennis aan de slag kunnen. Maar de deadline van 4 mei halen we wellicht niet. [naar artikel]


5. Callcenters vragen allochtone werknemers om Vlaamse namen te gebruiken (18/04/2018 - Het Belang van Limburg)

Callcenters vragen allochtone medewerkers om aan de telefoon een Vlaamse naam gebruiken. Dat blijkt zowel uit Nederlandse als Vlaamse getuigenissen. Volgens de beroepsorganisatie zijn dat “uitzonderingen”. “Deze praktijk is wettelijk verboden.” [naar artikel]


6. Proximus zet callcenters aan om te delokaliseren: 'In Marokko zijn callcenters een booming business' (29/01/2019 - Knack)

De herstructurering van Proximus heeft gevolgen voor callcenters die in opdracht van de telecomoperator werken. In een mededeling vraagt ceo Dominique Leroy ze om hun activiteiten naar lagelonenlanden te verplaatsen. In de praktijk is dat vaak Marokko. [naar artikel]


7. Lidl blijft fors groeien en zoekt 1.500 nieuwe medewerkers (31/01/2018 - Het Laatste Nieuws)

Lidl zoekt de komende twee jaar over heel België 1.500 nieuwe medewerkers. Het gaat zowel om winkelpersoneel als medewerkers op het hoofdkantoor.... [naar artikel]


8. Audit Vlaanderen zal alle callcenters voor contracttracing doorlichten (30/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Na de fraude bij een van de zes callcenters die ingezet worden voor contacttracing, start Audit Vlaanderen met een onderzoek naar de andere callcenters. “We hebben in juli 2020 al gewaarschuwd voor fraude via zogezegde opleidingen”, zegt Vlaams Parlementslid Freya Van den Bossche (Vooruit). [naar artikel]


9. 'Herstructurering Proximus zet 1.500 extra jobs op de helling' (17/01/2019 - De Tijd)

15:49 Het gaat om de medewerkers van (externe) callcenters die uitsluitend voor de telecomgroep werken. [naar artikel]


10. Mercedes zoekt 250 nieuwe medewerkers in de Benelux (14/09/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Duitse luxewagenbouwer Mercedes-Benz zoekt in België, Nederland en Luxemburg 250 nieuwe medewerkers. De meeste van de vacatures zijn voor ons [naar artikel]


11. MIVB zoekt 650 nieuwe medewerkers (01/03/2018 - VRT NWS)

De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB zoekt dit jaar ruim 650 nieuwe medewerkers. Het gaat onder meer om bestuurders, technici en veiligheidspersoneel. [naar artikel]


12. Callcenter in Sint-Truiden zoekt 150 coronajagers: “Moeten heel empathisch omgaan met de situatie en vragen hoe het met de mensen gaat” (07/05/2020 - VRT NWS)

Het callcenter Call Excell in Sint-Truiden is een van de vijf callcenters in ons land die tegen maandag op zoek gaat naar heel wat zogenoemde coronajagers. Ze zoeken 150 nieuwe medewerkers, die aan contacttracing kunnen doen bij mensen die besmet zijn met het coronavirus. [naar artikel]


13. Aertssen breidt uit in Verrebroek en zoekt honderd nieuwe medewerkers (29/05/2018 - Gazet van Antwerpen)

Familiebedrijf Aertssen Group zet haar uitbreiding verder en bouwt op Linkeroever een nieuw Logistiek centrum van 13ha. De groep blijft in een sneltempo groeien en zoekt 100 nieuwe medewerkers. [naar artikel]


14. FOD Financiën zoekt meer dan 200 tijdelijke medewerkers om slachtoffers noodweer te helpen (06/08/2021 - Express)

Lees dit artikel: FOD Financiën zoekt meer dan 200 tijdelijke medewerkers om slachtoffers noodweer te helpen De FOD Financiën zoekt meer dan 200 tijdelijke medewerkers om de impact van het noodweer en de coronacrisis op te vangen.  De extra krachten moeten zowel de getroffenen van het noodweer bijstaan in hun zoektocht naar de juiste documenten als mensen helpen met vragen over de gevolgen van de coronacrisis op hun persoonlijke situatie of […] Lees dit artikel: FOD Financiën zoekt meer dan 200 tijdelijke medewerkers om slachtoffers noodweer te helpen [naar artikel]


15. Moeten energieleveranciers binnenkort vast tarief verplicht aanbieden? (21/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

De meeste gezinnen verkiezen een energiecontract met een vaste prijs. Toch bieden nagenoeg alle energieleveranciers vandaag enkel variabele tariefformules aan. De economische expertengroep adviseert het federale kernkabinet nu om de leveranciers te verplichten om zowel een vast als een variabel energietarief in hun aanbod op te nemen. Is dat voorstel realistisch en waar schuilen de hinderpalen? Mijnenergie.be zoekt het uit. [naar artikel]


16. Brusselaars kunnen nog maar kiezen uit 3 energieleveranciers (Vlamingen uit 15) (14/07/2021 - Het Laatste Nieuws)

Energieleveranciers Octa+ en Mega vertrekken uit de Brusselse energiemarkt. Daardoor kan je in ons Hoofdstedelijk Gewest nog maar beroep doen op drie verschillende energieleveranciers. De keuzemogelijkheden voor de consument zijn dus beperkt. [naar artikel]


17. Vrijwillig vertrekplan bij Proximus groot succes (24/01/2020 - De Tijd)

22:22 De telecomgroep Proximus ziet heel wat medewerkers zelf opstappen in het kader van de herstructurering. Met name in de callcenters en bij de accountmanagers. [naar artikel]


18. Vrijwillig vertrekplan bij Proximus enorm succes (25/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

Telecomgroep Proximus ziet meer medewerkers dan verwacht zelf opstappen in het kader van de herstructurering, met name in de callcenters en bij de... [naar artikel]


19. CD&V roept op tot kordaat optreden tegen “cowboys onder energieleveranciers” (20/01/2022 - Het Nieuwsblad)

CD&V-Kamerlid Leen Dierick roept de Economische Inspectie en de federale energieregulator CREG op om de “cowboypraktijken” bij bepaalde energieleveranciers “snel en kordaat” aan te pakken. Ze doet die oproep na recente getuigenissen over ongebruikelijke praktijken bij Octa+. [naar artikel]


20. CD&V wil forse boetes voor callcenters die klanten te lang in de wachtrij houden (25/09/2020 - Express)

Als callcenters van telecombedrijven hun klanten te lang laten wachten, krijgen ze een boete van 50.000 euro aan hun broek.... The post CD&V wil forse boetes voor callcenters die klanten te lang in de wachtrij houden appeared first on Business AM. [naar artikel]


21. Jan was slachtoffer van spoofing en kreeg duizenden telefoontjes van ontevreden Luminus-klanten over hem heen (08/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Callcenters die in opdracht van energieleveranciers klanten bellen, houden er steeds agressievere technieken op na. Maar sommigen gaan zelfs nog een stap verder en bezondigen zich aan spoofing, een illegale techniek. Wat is dat? En wat moet je doen als je slachtoffer wordt van spoofing? [naar artikel]


22. Fedasil zoekt 200 nieuwe medewerkers (31/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Fedasil, het federale agentschap bevoegd voor de opvang van asielzoekers, zoekt 200 nieuwe medewerkers. Dat schrijft L'Echo. Het extra personeel moet er komen om het hoofd te kunnen bieden aan de toestroom van vluchtelingen uit Oekraïne, maar ook omdat het agentschap zijn opvangcapaciteit vergroot heeft. [naar artikel]


23. Na ongebruikelijke praktijken bij Octa+: CD&V roept op tot kordaat optreden tegen ‘cowboys onder energieleveranciers’ (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

CD&V-Kamerlid Leen Dierick roept de Economische Inspectie en de federale energieregulator CREG op om de "cowboypraktijken" bij bepaalde energieleveranciers "snel en kordaat" aan te pakken. Ze doet die oproep na recente getuigenissen over ongebruikelijke praktijken bij Octa+. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!