De NMBS gaat 16 miljoen investeren in het station van Hasselt. Onder meer de perrons worden verhoogd. Elk perron krijgt ook liften en digitale aankondigingsborden. [naar artikel]
Als de budgetten goedgekeurd worden zal de NMBS 11,6 miljoen euro op tafel leggen voor de renovatie van het station in Hasselt. Daarboven legt Infrabel 5 miljoen bij voor de hoognodige renovatie van het verloederde station. Dat is in schril contrast met het budget voor het station in Mechelen: binnenkort gaat de NMBS een bouwaanvraag indienen voor de bouw van een nieuw station. Prijskaartje: zo'n honderd miljoen euro. [naar artikel]
Het station van Hasselt is de vergeetput van de NMBS. Dat is de enige juiste conclusie na een tocht van uw krant langs de tien stations in de provinciehoofdsteden van ons land. Terwijl in andere grote steden voor vele tientallen miljoenen euro’s nagelnieuwe stations worden rechtgetrokken of bestaande stations helemaal worden vernieuwd, raakt het station van Hasselt steeds verder in verval. Om u een voorbeeld te geven: aan het nieuwe, megalomane station van Bergen hangt een prijskaartje van 272 miljoen euro, oftewel 30.232 euro per reiziger. De reiziger in Hasselt is vandaag 0 euro waard. De NMBS zegt wel dat het op termijn 11,6 miljoen euro voorziet voor Hasselt, maar of dat geld er ook effectief komt, is lang niet zeker. [naar artikel]
Anderhalf miljoen euro heeft de NMBS geïnvesteerd in vernieuwde kantoren aan het station in Hasselt. Ze zijn klaar. En toch wordt het personeel overgeplaatst naar Gent, Antwerpen en Brussel. [naar artikel]
De NMBS start na de krokusvakantie met werken in het station Leuven. De perrons worden vernieuwd en de tijdelijke houten kap boven perron 1 wordt [naar artikel]
Minder dan een week nadat de hoofdroltrap in het station van Hasselt hersteld werd, viel maandagnamiddag alweer een andere roltrap stil. “De wet van Murphy”, zucht NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Intussen is er meer informatie bekend over de renovatieplannen voor het station. Als de budgetten goedgekeurd geraken, starten de werken begin 2019. Naast de 11,6 miljoen euro van de NMBS legt ook Infrabel 5 miljoen op tafel voor de aanpassing van de perrons. [naar artikel]
De NMBS is van plan om 11,6 miljoen euro uit te trekken voor een gedeeltelijke renovatie van het station in Hasselt. Een definitieve beslissing is er echter nog niet, blijkt uit het antwoord van minister François Bellot (MR) op een vraag van Kamerlid Wouter Raskin (N-VA). [naar artikel]
De kogel is door de kerk. Het station van Hasselt wordt vanaf 2019 vernieuwd. De NMBS en Infrabel hebben daarover een akkoord bereikt. In twee fases wordt er 17,5 miljoen euro geïnvesteerd in het station. Investeringen die broodnodig zijn. Denk maar aan de defecte roltrap en de verloederde staat van de tunnel onder de sporen. [naar artikel]
De NMBS heeft de nieuwe werkhal van de tractiewerkplaats van Hasselt officieel ingehuldigd. De nieuwe werkhal kadert in de vernieuwing en uitbreiding van de Hasseltse werkplaats, waarin de openbaarvervoermaatschappij 25 miljoen euro investeerde. De NMBS werkt aan een plan om de onderhoudsinstallaties te moderniseren, zodat de dienstverlening voor de reiziger kan verbeteren. De meer dan […] Het bericht NMBS stelt nieuwe tractiewerkplaats in Hasselt voor verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De raad van bestuur van de NMBS heeft het renovatieproject voor de volledige site van het station van Ottignies goedgekeurd. Dat meldt het spoorbedrijf dinsdag. Het gaat om een investering van 83,3 miljoen euro. [naar artikel]
Het station van Hasselt is de vergeetput van de NMBS. Dat is de enige juiste conclusie na een tocht van uw krant langs de tien stations in de provinciehoofdsteden van ons land. Terwijl in andere grote steden voor vele tientallen miljoenen euro’s nagelnieuwe stations worden rechtgetrokken of bestaande stations helemaal worden vernieuwd, raakt het station van Hasselt steeds verder in verval. [naar artikel]
Hasselt wapent zich in strijd tegen cybercriminaliteit en wil tegelijkertijd een voorbeeld zijn voor andere gemeenten, nu netwerken van openbare besturen in het vizier komen van hackers. Om zich te beschermen en de ambtenaren te waarschuwen, investeert de stad 1,1 miljoen euro over 4 jaar. [naar artikel]
De politie heeft vrijdagavond een 30-jarige Antwerpenaar in de boeien geslagen die aan het station van Hasselt een gsm had gestolen van een medewerker van de NMBS. Die had hem even daarvoor op heterdaad betrapt bij het wildplassen en hem daarvoor aangesproken. [naar artikel]
De NMBS gaat binnenkort camera's hangen in het station van Neerpelt en investeert daarvoor 50.000 euro. De camera's dienen om het vandalisme tegen te gaan, want vandalen teisteren al enkele jaren het station. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De werken moeten midden 2018 beginnen, een half jaar vroeger dan gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. [naar artikel]
De berichten in de media over de erbarmelijke toestand van het Hasseltse station, lijken er nu toch voor te hebben gezorgd dat de NMBS wil investeren. Prioriteit zijn dringende herstellingswerken en het verhogen van de perrons. [naar artikel]
02:00 De Limburgse documentenbeheerder Youston investeert 25 miljoen euro in een grotere opslagplaats voor de miljarden vertrouwelijke documenten van KBC, NMBS, FedEx en duizenden kmo's. Het wordt het groot... [naar artikel]
Personeel van de NMBS heeft donderdagochtend het onkruid op het perron van het station in Hasselt verwijderd. Omdat pesticiden verboden zijn, deden de werknemers dat met een brander. [naar artikel]
"42 miljoen euro ligt klaar, maar de NMBS doet er niets mee," zegt Stefan T'Jolyn van spoorvakbond ACOD. [naar artikel]
De politie LRH heeft aan de NMBS gevraagd om toegang te krijgen tot hun camerabeelden aan het station van Hasselt. Op die manier wil de politiezone sneller en efficiënter optreden in de stationsbuurt. [naar artikel]
De NMBS dient binnenkort een bouwaanvraag in voor het definitieve ontwerp van het nieuwe station in Mechelen. Het project van zo’n honderd miljoen euro moet in de periode 2024-2025 klaar zijn. [naar artikel]
Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
Sinds enkele weken zijn er in het station van Hasselt weer voortdurend problemen met de roltrap naar perron 6. “Drie dagen op vier was hij deze week buiten dienst”, foetert pendelaar Freddy. “Het is onwaarschijnlijk. Trouwens, we vragen ons af of de NMBS nog wel bezig is met het station van Hasselt. De klok op de buitengevel hangt nu al maanden op ‘half zeven’. Dit kan echt niet meer. Wij worden als treinreizigers vanuit Hasselt gewoon in ons gezicht uitgelachen.” [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar een recurrent operationeel verlies geleden van 142,6 miljoen euro. Dat was te wijten aan vijf opeenvolgende loonindexeringen in de loop van het jaar, die voor een meerkost zorgden van 82,4 miljoen euro, en fors gestegen energiekosten, die leidden tot een meerkost van 73 miljoen euro. Dat meldt de NMBS vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.