Terwijl bedrijven steeds meer de omschakeling maken naar elektrisch rijden, blijven huishoudens grotendeels voor verbrandingsmotoren kiezen. Dat blijkt uit een analyse van Febiac, de Belgische federatie van bedrijven binnen de auto-industrie. De essentie Bedrijven maken almaar meer de omschakeling naar elektrisch rijden, terwijl particulieren blijven kiezen voor een wagen met een verbrandingsmotor. Bedrijven kopen steeds […] [naar artikel]
Bij de federale politie loopt een denkoefening over hoe de efficiëntie van de controles op verkeersveiligheid kan worden verhoogd, eventueel via outsourcing aan private firma’s. “Het kan wel nooit de bedoeling zijn dat particulieren andere particulieren gaan beboeten”, zegt het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken en Veiligheid Pieter De Crem. Verkeersinstituut Vias stelt vandaag […] Het bericht “Kan nooit de bedoeling zijn dat particulieren andere particulieren beboeten” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tot dusver hebben 2.655 Vlamingen hun interesse kenbaar gemaakt en zich geregistreerd bij online marktplaats Bobex voor de groepsaankoop voor... [naar artikel]
Welke elektrische auto’s kiezen mensen die er zelf voor moeten betalen? Mobiliteitsfederatie Traxio nam voor ons de verkoopcijfers van de voorbije vier maanden onder de loep. Opvallend: de instapprijzen van de meest geliefde modellen variëren van 20.990 euro tot ruim 105.970 euro; en één autobouwer komt als duidelijke favoriet uit de bus en palmt de volledige top drie in. Een overzicht. [naar artikel]
Welke elektrische auto’s kiezen mensen die er zelf voor moeten betalen? Mobiliteitsfederatie Traxio nam voor ons de verkoopcijfers van de voorbije vier maanden onder de loep. Opvallend: de instapprijzen van de meest geliefde modellen variëren van 20.990 euro tot ruim 105.970 euro; en één autobouwer komt als duidelijke favoriet uit de bus en palmt de volledige top drie in. Een overzicht. [naar artikel]
De populairste bedrijfswagens van dit moment zijn bijna allemaal luxueuze “stekkerauto’s”. Maar als we hem zelf moeten kopen, dan blijken stekkerauto’s heel wat minder populair. “De gewone mens krijgt weinig incentives om voor elektrisch te kiezen.” [naar artikel]
Binnenkort rijden we allemaal elektrisch. In 2026 zijn de bedrijfswagens aan de beurt, en vanaf 2030 zullen heel wat wagens met verbrandingsmotor niet meer welkom zijn in Brussel. In tussentijd geven ook heel wat constructeurs er zelf de brui aan. Welke modellen zijn nu al populair? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Hybride voertuigen, die gedeeltelijk elektrisch rijden, mogen niet zomaar parkeren op een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische wagens. Gemeenten kunnen er voor kiezen om dit wél toe te laten door een specifiek onderbord. Zo blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit François Bellot op een parlementaire vraag van CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh, waarover ook […] Het bericht Hybride wagens niet welkom op parkeerplaatsen van elektrische wagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.