Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Grote bedrijven zetten reclame op Twitter stop

05/11/2022 - 11:20
"10:57 Na de omstreden overname door zakenman Elon Musk schorten tal van bedrijven hun advertenties op Twitter op. Ook de Amerikaanse president Joe Biden toont zich bezorgd."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Grote bedrijven zetten reclame op Twitter stop (05/11/2022 - De Tijd)

10:57 Na de omstreden overname door zakenman Elon Musk schorten tal van bedrijven hun advertenties op Twitter op. Ook de Amerikaanse president Joe Biden toont zich bezorgd. [naar artikel]


2. Grote bedrijven pauzeren reclame op Twitter. “Schuld van activisten”, zegt Musk (04/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

De inkomsten van Twitter zijn de afgelopen dagen keihard gedaald, erkent de nieuwe eigenaar en topman Elon Musk. Grote bedrijven zijn tijdelijk gestopt met adverteren op het sociale medium. Musk geeft "activisten" daarvan de schuld. [naar artikel]


3. Grote beleggers zetten klimaat op de agenda, Belgische bedrijven zetten alliantie op (13/10/2020 - Express)

Bijna 140 grote investeerders, samen goed voor 20.000 miljard dollar aan activa, vragen dat multinationals wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen vastleggen om... The post Grote beleggers zetten klimaat op de agenda, Belgische bedrijven zetten alliantie op appeared first on Business AM. [naar artikel]


4. "Te veel en te grote reclame": Elon Musk kondigt duurdere abonnementsformule aan voor reclamevrij Twitter (22/01/2023 - VRT NWS)

Twitter-eigenaar Elon Musk heeft in een reeks tweets gezegd dat er binnenkort een duurdere abonnementsformule komt waarbij gebruikers geen reclame meer zullen zien. "Reclame komt te vaak voor en is te groot. We ondernemen stappen om deze twee zaken aan te pakken in de komende weken", klinkt het. [naar artikel]


5. Ondernemerskoepel VOKA en grote bedrijven naar Raad van State tegen taxshift Zelzate: “Ze viseren bewust grote bedrijven en dat is discriminatie” (25/03/2020 - VRT NWS)

VOKA Oost-Vlaanderen en bedrijven Jan De Nul, Arcelor Mittal en Rain Carbon stappen naar de Raad van State. Ze willen dat het linkse bestuur (van sp.a en PVDA) de hogere gemeentebelastingen voor grote bedrijven in Zelzate herziet: “Deze bedrijven zorgen voor 10.000 jobs in de regio" [naar artikel]


6. Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten (23/08/2021 - Express)

Lees dit artikel: Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten Online criminelen die op websites en applicaties gestolen films, televisieprogramma’s, games en live-evenementen aanbieden, verzamelen jaarlijks 1,34 miljard dollar (1,14 miljard euro) inkomsten uit reclame. Die omzet wordt ook gehaald bij een aantal van de meest bekende bedrijven van de wereld. Dat blijkt uit een onderzoek van de Digital Citizens Alliance en veiligheidsspecialist White Bullet. […] Lees dit artikel: Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten [naar artikel]


7. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


8. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


9. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


10. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!