In Brussel is het sinds afgelopen nacht niet meer mogelijk om de stadsfietsen van Villo! te gebruiken. Een grote panne bij softwareprovider Vodafone ligt aan de basis van de problemen. Dat schrijft Bruzz en het nieuws wordt door uitbater JCDecaux bevestigd aan Belga. Wanneer de problemen van de baan zullen zijn, is nog onduidelijk. [naar artikel]
18:10 Voor de zomer van 2019 zal een derde van de Brusselse deelfietsen van Villo! elektrisch rijden. [naar artikel]
Met de deelfietsen van de Brusselse organisatie Villo werden het voorbije jaar 1,5 miljoen ritten uitgevoerd. Dat betekende een daling met 10 procent tegenover het jaar voordien. Nochtans werden eenentwintig verdeelstations aan het netwerk van Villo toegevoegd. Opgemerkt wordt dat Villo zijn limieten nog niet heeft bereikt, maar het systeem worstelt volgens waarnemers met een […] The post Villo Brussel moet aantal structurele problemen oplossen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De bekende Villo’s in Brussel krijgen er vanaf zomer 2019 elektrische tegenhangers bij. ‘Met de elektrische Villo’s nemen we voor veel mensen een belangrijke hindernis weg om regelmatiger gebruik te maken van de fiets in Brussel.’ [naar artikel]
De eVillo, de elektrische variant op de stadsfietsen van Villo, is sinds vrijdag beschikbaar in Brussel. Verdeler JCDecaux plant meteen 1.800 elektrische hybride deelfietsen neer in de hoofdstad. Opvallend is dat de fietsen enkel gebruikt kunnen worden met een persoonlijke draagbare batterij. De komst van de eVillo werd al verwacht in de zomer van 2019, […] Het bericht Villo lanceert 1.800 elektrische stadsfietsen in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Deelfietsen maken verplaatsingen in de stad een pak makkelijker. Maar nu we met zijn allen op Villo's of Velo's door Brussel of Antwerpen fietsen, steekt een nieuw probleem de kop op. Waar geraak je die fiets op piekmomenten nog kwijt? [naar artikel]
Over de grenzen van oppositie en meerderheid waren er deze voormiddag in het Brussels Parlement heel wat kritische vragen over het systeem van elektrische deelfietsen dat Villo in november na heel wat vertraging heeft gelanceerd. Was de keuze van Villo om te werken met afneembare batterijen wel de beste? Hoe zit het met de dienstverlening […] Het bericht Parlementsleden hebben veel vragen bij elektrische deelfietsen van Villo verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Aan het strand van De Panne is sinds 6 uur een grote reddingsactie op zee bezig. Dat bevestigt burgemeester Bram Degrieck van De Panne. [naar artikel]
De stad Genk zoekt een aanbieder van elektrische deelfietsen. Die moet bijzonder flexibel kunnen inspelen op de nood aan deelfietsen. Er komen ook vaste uitleen- en terugbrengpunten. [naar artikel]
Op de stoep, in het park, in de metro, op de Grote Markt,... overal kom je ze tegen. Deelfietsen die je niet op een vaste fietsparkeerplaats moet achterlaten maar die je via een app kan terugvinden. Brussel wil nu paal en perk stellen aan de hinder die ze vaak veroorzaken en gaat uitbaters verplichten een vergunning te hebben zodat ze ook kunnen bestraft worden. In Antwerpen bestaat die vergunningplicht voor free floating deelfietsen en -scooters al langer. [naar artikel]
Het bedrijf Lyft, dat elektrische deelfietsen in San Francisco verdeelt, heeft alle fietsen in de stad op non-actief gezet. Dat doet het nadat er deze week minstens twee deelfietsen vuur vatte. [naar artikel]
Aan het strand van De Panne vond vanmorgen een grote reddingsactie op zee plaats. Dat bevestigt burgemeester Bram Degrieck van De Panne. ‘Hoogstwaarschijnlijk is iedereen uit het water’, zegt Degrieck. [naar artikel]
Alle 4.500 batterijen van de elektrische stadsfietsen van Villo worden teruggeroepen, omdat er kortsluiting kan ontstaan tijdens het opladen. Dat meldt JCDecaux dat de Villo-fietsen uitbaat in Brussel. Tot nog toe zouden er drie incidenten zijn gemeld met de batterijen, alle drie in het buitenland. Uit voorzorg worden alle gebruikers opgeroepen om hun batterij niet meer te gebruiken en binnen te brengen. [naar artikel]
De vier Belgische openbaarvervoersmaatschappijen (NMBS, De Lijn, TEC en MIVB) hebben vandaag een nieuwe versie van hun intermodale routeplanner gelanceerd voor het grote publiek. De zogeheten Smart Mobility Planner integreert de realtime gegevens van de vier vervoersmaatschappijen en stippelt de ideale route en beste combinatie van duurzame vervoermiddelen uit. Zo kan de reiziger op elk […] Het bericht Smart Mobility Planner werkt met realtime info van alle openbaarvervoersmaatschappijen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een kwart van de Villo!-fietsen in Brussel werd vorig jaar gestolen. In 2010 was dat zelfs bijna een derde. Dat blijkt uit het jaarverslag van Villo! Gelukkig wordt 70 procent van de fietsen opnieuw gevonden. [naar artikel]
Er komt een uitgebreid netwerk van elektrische en gewone deelfietsen in de Antwerpse regio. Dat moet ervoor zorgen dat niet alleen in Antwerpen, maar ook in de omliggende gemeenten mensen zich met deelfietsen verplaatsen. Het huidige Antwerpse deelsysteem Velo wordt daarin geïntegreerd. [naar artikel]
Facebook heeft alle werknemers opgeroepen om terug te keren naar het kantoor, in contrast met de eerdere beslissing om de optie tot thuiswerk permanent in te voeren. De beslissing komt enkele dagen na de grote panne bij het socialemediabedrijf. Volgens Facebook zou die panne een minder grote impact gehad hebben indien er meer werknemers aanwezig waren in de Amerikaanse kantoren. [naar artikel]
De hype rond de groene deelfietsen in Hasselt is gaan liggen. Overal zie je ze staan, maar als je er één nodig hebt, zijn ze niet te vinden. Kersvers schepen van mobiliteit Marc Schepers vraagt meer begrip voor de start-up die de 200 fietsen herverdeelt. Bovendien introduceert hij er een bonussysteem, dat vrijwilligers van gratis ritten voorziet als ze achtergelaten deelfietsen ophalen. [naar artikel]
Hasselt bekijkt of er ‘docking stations’, vaste fietsstations, geplaatst kunnen worden waar deelfietsen uitgeleend én opnieuw bezorgd kunnen worden. Zo moet het probleem van de rondslingerende deelfietsen opgelost geraken. [naar artikel]
De Lijn neemt de aandelen van NMBS in Blue-Mobility over, en wordt zo met 84 procent de hoofdaandeelhouder van het deelfietsenbedrijf Blue-bike. Beide bedrijven hebben daarover een principeakkoord bereikt, melden ze. Ze blijven wel samenwerken om voor de reizigers extra deelfietsen te voorzien aan grote treinstations. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.