Heineken heeft horecaondernemers laten weten dat de prijzen van bier en cider per 1 januari opnieuw omhooggaan, met gemiddeld 10,7 procent. De prijsverhoging komt bovenop de eerdere prijsstijgingen van 3,4 procent in januari en 5,8 procent in augustus. [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Heineken lanceert een eigen alcoholvrij bier. Dat bevestigde de brouwer na een bericht in de Nederlandse krant Het Parool. Heineken 0.0% zal in [naar artikel]
Decennia lang deinsde Heineken er voor terug: alcoholvrij bier maken. Maar vanochtend lanceert de brouwer dan toch Heineken 0.0. Het alcoholloze [naar artikel]
De Nederlandse brouwer Heineken heeft de bierverkopen in het eerste halfjaar fors weten op te voeren, geholpen door investeringen in innovaties en meer verkopen van zijn premiummerken. Dat meldt het concern maandag bij de publicatie van de cijfers, waarbij zowel de omzet als de winst hoger uitviel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.