Op de twee verkeerspleinen op ’t Hasseltkiezel (N73) in Bree mag voortaan niet harder gereden worden dan 50 km/u. Daarmee moet een einde komen aan de tientallen aanrijdingen met verkeersinfrastructuur. [naar artikel]
Op de gewestweg N73 in Bree werden in 2016 twee verkeerspleinen aangelegd om de veiligheid te bevorderen. Maar in de realiteit maaien chauffeurs er sindsdien geregeld verlichtingspalen, bomen, verkeersborden en ander straatmeubilair omver. “Ze hebben hier chicanes aangelegd, maar slalommen doe je op een skipiste, niet op de openbare weg”, kaart gemeenteraadslid Rik Hertogs het probleem aan. [naar artikel]
De Pro League heeft de regels verstrengd. Fans zijn nog steeds welkom, maar wel in bubbels van maximum vier personen. De compartimenten worden dan weer gehalveerd naar 200 fans. [naar artikel]
Er gebeurden in onze provincie vorig jaar 3.180 ongevallen. Bij 62 daarvan viel minstens één dode te betreuren. Dat blijkt uit cijfers van de algemene directie statistiek van de FOD Economie. [naar artikel]
Twaalf brievenbusfirma's in Nederland vormen de spil voor het wegsluizen van geld uit Zuid-Amerikaanse voetbaldeals. De afgelopen jaren zijn via deze "firma's" tientallen miljoenen euro's belastingvrij doorgesluisd naar Panama en de Britse Maagdeneilanden. [naar artikel]
We zijn in de laatste rechte lijn van een jaar dat velen zo snel mogelijk willen vergeten. Een jaar van aanslagen, onverwachte resultaten van [naar artikel]
De Chinese autoriteiten hebben een aantal maatregelen genomen om te verhinderen dat de cryptomunt bitcoin zou worden gebruikt om kapitaalvlucht te helpen organiseren. Er is immers vastgesteld dat 98 procent van het bitcoin-handelsvolume de voorbije zes maanden betrekking heeft op transacties met de Chinese munt yuan. Het opmerkelijke samengaan van de sterke koersdalingen van de […] The post 98% van alle bitcointransacties in het voorbije halfjaar gebeurden in 1 land appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het Limburgse verkeer was in tien jaar nog niet zo veilig. Vorig jaar gebeurden 3.103 ongevallen met verkeersslachtoffers. Een kwart minder dan in 2007. De statistiek van dodelijke verkeersslachtoffers toont een daling met 60 procent. Ook bij de zwaar- en lichtgewonden is er een opvallende vermindering. Maar we zitten nog niet op koers om de Vlaamse doelstellingen te halen: 200 verkeersdoden in 2020. Pijnpunt zijn de zwakke weggebruikers. Vorig jaar was bijna een verkeersslachtoffer op vijf fietser. [naar artikel]
De controledienst van de Belgische ziekteverzekering heeft vorig jaar ruim vijf miljoen euro aan frauduleuze facturen opgespoord. Het gaat om gevallen waarbij dokters of verpleegkundigen doelbewust te veel aanrekenden aan het Riziv. De fraudeurs riskeren hoge boetes, schorsing of zelfs een celstraf. [naar artikel]
Het Limburgse verkeer was in tien jaar nog niet zo veilig. Dat kon u onlangs nog lezen in ons HBvLPlus-dossier over verkeersveiligheid in Limburg. Die trend zette zich in 2016 ook door in de rest van het land. Er vielen vorig jaar 637 dodelijke slachtoffers op de Belgische wegen, een daling met 13 procent tegenover 2015. In totaal vielen er bij ongevallen 51.827 slachtoffers. In Limburg raakten 4.285 mensen betrokken bij een verkeersongeval. Dat blijkt uit de cijfers van de FOD Economie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.