De stiptheid van de treinen is in november nauwelijks verbeterd tegenover oktober. Opnieuw kwam één op de zeven treinen met te veel vertraging aan op zijn bestemming, zo blijkt dinsdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
Als gevolg van een treinstaking zal op dinsdag 29 november maar een kwart van de treinen rijden. Dat meldt spoorwegmaatschappij NMBS zondag. Vooral in de provincies Namen en Luxemburg zal de hinder groot zijn. Ook op 30 november en 1 december vinden nog vakbondsacties plaats, maar daarover zal NMBS pas later communiceren. [naar artikel]
Wie op de NMBS vertrouwt om van A naar B te geraken, kan maar beter veel geduld hebben: de stiptheid van de treinen is vorige maand naar het laagste niveau in vier jaar tijd gezakt. Daarnaast klagen reizigers de laatste week over ingekorte en dus overvolle treinen. Wat spoort er niet bij de NMBS? [naar artikel]
Ook voor de NMBS wordt 2024 een cruciaal jaar. De spoorwegmaatschappij legt al een hele tijd onaanvaardbare cijfers voor. Het afgelopen jaar piekte het aantal afgeschafte treinen, terwijl de treinen die wél reden met steeds meer vertragingen te kampen hadden. In november daalde de stiptheid tot 80,8 procent, het laagste punt in zeven jaar. [naar artikel]
De (extra) treinen naar de kust die op dit ogenblik in de reisplanner van de NMBS staan, zijn voorzien om te rijden. Dat meldt de spoorwegmaatschappij. De kustburgemeesters van Knokke-Heist en Blankenberge hebben de toegang tot hun gemeente nochtans verboden voor dagtoeristen. Oostende vroeg de NMBS dan weer om de treinen te schrappen. [naar artikel]
Het is opnieuw druk in verschillende treinstations. Het drukteplan van de NMBS treedt daarom in werking om reizigers beter te kunnen spreiden. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Kustburgemeesters hekelen een te hoge bezettingsgraad op de treinen richting kust. Ook West-Vlaams gouverneur Carl Decaluwé is niet te spreken over de drukte op de treinen. [naar artikel]
De (extra) treinen naar de kust die op dit ogenblik in de reisplanner van de NMBS staan, zijn voorzien om te rijden. Dat meldt de spoorwegmaatschappij. De kustburgemeesters van Knokke-Heist en Blankenberge hebben de toegang tot hun gemeente nochtans verboden voor dagtoeristen. Oostende vroeg de NMBS dan weer om de treinen te schrappen. [naar artikel]
Vanwege een spoorstaking bij de NMBS moeten treinreizigers rekening houden met vertragingen en geschrapte treinen. Ongeveer een op de drie treinen rijdt, maakt de NMBS zich sterk. Hoeveel hinder moeten pendelaars verwachten? En hoe zit het met de files? [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS schroeft tussen 2 november en 11 november het normale (maximale) treinaanbod terug tot 92 procent. Het aantal P-treinen van en naar Brussel is verminderd en de frequentie van bepaalde S- en IC-treinen rond een aantal grote steden is ingeperkt, zo is vernomen van een woordvoerder. De routeplanner houdt rekening met deze aanpassingen. [naar artikel]
De treinen rijden de jongste maanden alsmaar minder stipt, zo blijkt uit de statistieken van de NMBS en Infrabel voor oktober en november. In oktober reed 83,6 procent van de binnenlandse reizigerstreinen met minder dan zes minuten vertraging; in november was dat slechts 82,2 procent, zo blijkt. Dat zijn de laagste cijfers voor 2017. In […] [naar artikel]
Het is woensdagnamiddag opnieuw druk in verschillende treinstation. Het drukteplan van de NMBS treedt daarom in werking om reizigers beter te kunnen spreiden. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Kustburgemeesters hekelen een te hoge bezettingsgraad op de treinen richting kust. Ook West-Vlaams gouverneur Carl Decaluwé is niet te spreken over de drukte op de treinen. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS moet nog meer treinen tijdelijk uit het aanbod halen omdat er door de impact van de vierde golf van het coronavirus te weinig personeel beschikbaar is. Vanaf maandag 6 december zullen er elke dag circa 120 treinritten niet uitgevoerd worden, zo heeft de NMBS eerder aangekondigd. Ook in Antwerpen worden er treinen geschrapt. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is in november nog maar eens afgenomen. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met minder dan 7 minuten vertraging, zo blijkt uit gegevens van de NMBS en spoornetbeheerder Infrabel. In november 2015 bedroeg de stiptheid nog 86,9 procent. [naar artikel]
De NMBS speelt in op het verwachte drukke weekend aan de kust en legt extra treinen in. Ze doen dit om de toeristen beter te kunnen spreiden. [naar artikel]
Maar 82 procent van de treinen kwam aan met maximaal 6 minuten vertraging. Dat blijkt uit gegevens van Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
De NMBS onderzoekt de mogelijkheid om een reservatiesysteem in te voeren. Ze doet dat na een gesprek met de Oostendse burgemeester Bart Tommelein (Open VLD). Die wil ook geen extra treinen naar de kust zolang zo’n systeem er niet is, maar de NMBS zei dinsdagochtend op Radio 1 dat minder treinen betekent dat er meer mensen op één trein zullen zitten. [naar artikel]
De 3-jarige Lars Beckers uit Berchem heeft een sollicitatiebrief gestuurd naar de NMBS. De jongen is dol op treinen en laat dus weinig twijfel bestaan over zijn toekomstige beroep. [naar artikel]
Wie op weg naar de kust niet in een overvolle trein wil belanden, zal deze zomer wellicht toch kunnen kiezen voor een reservatiesysteem. De NMBS laat als proefproject tien rechtstreekse treinen rijden in het weekend van 5 en 6 juni, bovenop het normale aanbod. Omdat ze geen tussenstops maken, ben je zelfs sneller op het strand. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.