Erbarmelijke werkomstandigheden, verzendingen naar zowat elke uithoek van de wereld en een collectie die sneller wisselt dan de gemiddelde peuter van kleren: hoe vaak Shein ook onder vuur ligt, toch is de Chinese modegigant het populairste merk van het jaar in zowat 122 landen. Dat blijkt uit de jaarlijkse cijferanalyse van zoekmachine Google. Het merk doet het daarmee beter dan Adidas, Nike en Zara. [naar artikel]
Antwerps designer Mohammed Urus (28) mocht een collectie ontwerpen voor Shein, de snelst groeiende webwinkel ter wereld. Het is een enorme opstap voor Mo’s modemerk RYLTY. “Plots dragen mensen in Rusland en China mijn stukken.” [naar artikel]
De Chinese modegigant Shein opent drie dagen lang een fysieke pop-upwinkel op de Meir, in Antwerpen. Normaal gezien kunnen liefhebbers alleen online bestellen, maar nu krijgen ze de kans om voor het eerst fysiek te shoppen bij Shein. En die kans willen velen grijpen, er staat namelijk al een rij van minstens driehonderd meter lang. [naar artikel]
De Chinese modegigant Shein opent drie dagen lang een fysieke pop-upwinkel op de Meir, in Antwerpen. Er staat al een rij van minstens driehonderd meter lang met enthousiaste shoppers. Nochtans kan je in de winkel niets kopen, het is een grote showroom. [naar artikel]
Inditex, de groep achter modeketens Zara, Bershka, Massimo Dutti en Pull and Bear, heeft tussen 2011 en 2015 zo’n 585 miljoen euro aan belastingen ontweken, zo stellen de Europese groenen donderdag in een rapport over de modereus. [naar artikel]
De modegroep LVMH, die merken zoals Luis Vuitton, Givenchy en Dior bezit, zal hun voorzieningen vanaf nu inzetten voor het maken van antibacteriële... [naar artikel]
Zijn we te scherp geworden voor elkaar? Moeten we zachter worden? Is de wereld aan de sneeuwvlokjes of de dorsvlegels? Anne Provoost (57) en Alex Agnew (48) verschillen van mening. ‘Weet u wat ik mis in dit tijdperk? De humor.’ [naar artikel]
De Chinese modewebsite Shein werd in korte tijd razendpopulair. Aan spotprijzen hul je jezelf in een fashionable outfit. Online duurzaamheidsplatform COSH! analyseerde hoe het Chinese bedrijf zoiets voor elkaar krijgt. En dat belooft weinig goeds, legt founder Niki de Schryver uit. “Het is heel zorgbarend hoe wijdverspreid het merk is en hoeveel mensen ze effectief bereiken.” [naar artikel]
Kris Verdonck maakt al jaren installaties die het midden houden tussen theater, performance en beeldende kunst. Tot nu toe toonden vooral theaters zijn werk. Met Exhibition #1, een tentoonstelling in Z33 in Hasselt, is het nu voor het eerst ook in een museale context te zien. Naast bestaand werk toont hij de nieuwe ‘experimentele’ installatie Exote, een paradijselijke tuin met levensbedreigende planten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.