De heffingen die luchtvaartmaatschappijen aan luchtverkeersleider skeyes betalen, worden aangepast om vliegen met oude, vervuilende en luide vliegtuigen voor korte afstanden te ontmoedigen. Dat heeft de ministerraad vrijdag beslist. Ook zakenjets zullen zwaarder belast worden. [naar artikel]
01:00 Zakenvliegtuigen moeten vanaf april ook terminalheffingen betalen op de luchthaven van Zaventem. De hervorming maakt deel uit van een breder luchthavenplan van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet... [naar artikel]
16:41 ASL Group, een uitbater van privéjets, koopt zes passagiersdrones van het Duitse Lilium. Enkele dagen geleden plaatste ook FlyingGroup al een bestelling bij het Britse Vertical Aerospace. [naar artikel]
Alle passagiersvluchten die vorig jaar in Europa vertrokken, stootten samen evenveel CO2 uit als 80 miljoen benzinewagens op een jaar tijd. Maar de luchtvaartmaatschappijen moesten via emissiehandelsystemen voor minder dan een kwart van die emissies betalen. Dat klaagt de ngo Transport & Environment, die strijdt voor milieuvriendelijker vervoer, aan in een nieuw rapport. “Passagiers betalen meer voor hun koffie op de luchthaven dan sommige maatschappijen voor hun uitstoot”, klinkt het. [naar artikel]
De heffingen die luchtvaartmaatschappijen aan luchtverkeersleider skeyes betalen, worden aangepast om vliegen met oude en luide vliegtuigen voor korte afstanden te ontmoedigen. Dat heeft de ministerraad vrijdag beslist. [naar artikel]
De heffingen die luchtvaartmaatschappijen aan luchtverkeersleider skeyes betalen, worden aangepast om vliegen met oude, vervuilende en luide vliegtuigen voor korte afstanden te ontmoedigen. Dat heeft de ministerraad vrijdag beslist. [naar artikel]
Horeca Vlaanderen had aan de regering gevraagd om op 1 maart open te kunnen gaan, mits inachtname van strenge voorzorgsmaatregelen, maar daar is na het Overlegcomité geen sprake van. "Dit is niet de ambitieuze nieuwjaarsbrief die we gehoopt hadden te horen", zei Matthias De Caluwe, CEO van Horeca Vlaanderen, in het VRT-journaal. [naar artikel]
Vliegen is vervuilend. Dat werd gisteravond nog maar eens duidelijk in de "Pano"-reportage "Vliegen voor geen geld. In vergelijking met de industrie betalen luchtvaartmaatschappijen heel weinig voor de luchtvervuiling die ze veroorzaken. Rob Heirbaut legt uit hoe dit komt. [naar artikel]
Meer dan 900 luchtvaartmaatschappijen, waaronder alle grote namen, onderwerpen zich vanaf zondag in aan de nieuwe CO2-taks die de EU oplegt. [naar artikel]
Singapore Airlines zou volgens de Singaporese krant The Straits Times vluchten plannen die opstijgen en landen op dezelfde plaats zonder... The post Luchtvaartmaatschappijen vliegen ‘naar nergens’ en mensen betalen daarvoor appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.