Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft de op één na goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft zowat de goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft zowat de goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
Piaggio’s MP3 is een heel apart succesverhaal. De scooter met dubbel voorwiel is al 16 jaar lang een gigantische hit in Parijs, terwijl de rest van de wereld moeilijker overstag gaat. Onze motorexpert Arno Jaspers trok naar de Franse hoofdstad om de twee nieuwste uitvoeringen aan de tand te voelen: wat zijn de voor- én de nadelen? [naar artikel]
Cake is een jong Zweeds merk dat inzet op lichte elektrische motoren. Hun eerste motor, de Kalk, won enkele designprijzen en onlangs toonde het merk ook de Bukk. Dit is een erg sportieve crossmotor die misschien een einde brengt aan de problemen die crosscircuits hebben met geluidsoverlast. ‘Licht, stil en proper’ is het motto van het merk, waar onze motorexpert Arno Jaspers na een testrit met de Cake Ösa+ graag nog wat aan toevoegt; ‘Peperduur en totaal van de pot gerukt.” [naar artikel]
De shirts van de Franse formatie AG2R kleuren dit jaar blauw en wit. Dat heeft alles te maken met de komst van de nieuwe hoofdsponsor Decathlon, die ook de fietsen levert. Oliver Naesen is een van de renners die ermee aan de slag gaat. Dat zal hij in 2024 iets meer doen in de rondes dan in de klassiekers. [naar artikel]
Velofollies is de grootste fietsbeurs van de Benelux, die nog tot zondag loopt in Kortrijk Xpo. Tussen de ruim driehonderd exposanten gingen we op zoek naar nieuwste markttrends. Zoals de instorting van de verkoop van mountainbikes in ons land. Vorig jaar kelderde die met liefst veertig procent, ten voordele van de gravel bikes. Ook fel … [naar artikel]
Muriel (45) en haar gezin waren zó blij met hun bakfiets dat ze hun tweede wagen van de hand deden. Intussen is de moeder van twee al aan haar tweede dure bakfiets toe. Waarom koos ze voor de opvallende Longtail en wat is het totale kostenplaatje van deze elektrische tweewieler? “Door de extra’s kan de prijs van zo’n fiets wel oplopen”, bekent Muriel. Ze gunt ons een inkijk in haar fietsbudget: van een peperduur slot over fietstassen tot een verzekering van 108 euro. [naar artikel]
De verkoop van elektrische longtail-fietsen schiet omhoog en overvleugelde vorig jaar die van de e-bakfietsen. De een is wendbaarder, in de ander zit je kroost meer beschut. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.