Gazet van Antwerpen

14/12/2022 - 13:16
"Het was hard tegen onzacht in de Kamercommissie waar premier De Croo zich kwam verdedigen. Dinsdag lekte Knack Whatsapp-berichten die tussen het voormalig kabinet-De Bleeker en dat van de premier gestuurd zijn over de begroting. Voor die berichten moest Alexander De Croo zich komen verantwoorden in de Kamer. Naar eigen zeggen gaf de oppositie een draai aan de feiten en gaf hij mee dat hij nooit ontkend heeft dat er tekstberichten zijn gestuurd. De Open Vld-fractie communiceerde kort na het debat ook in een open brief."

1. Kamerfractie Open Vld is “op de man spelen van oppositie” beu en reageert in open brief: “Ze maakt zelf elk debat onmogelijk” (14/12/2022 - Gazet van Antwerpen)

Het was hard tegen onzacht in de Kamercommissie waar premier De Croo zich kwam verdedigen. Dinsdag lekte Knack Whatsapp-berichten die tussen het voormalig kabinet-De Bleeker en dat van de premier gestuurd zijn over de begroting. Voor die berichten moest Alexander De Croo zich komen verantwoorden in de Kamer. Naar eigen zeggen gaf de oppositie een draai aan de feiten en gaf hij mee dat hij nooit ontkend heeft dat er tekstberichten zijn gestuurd. De Open Vld-fractie communiceerde kort na het debat ook in een open brief. [naar artikel]

2. Kamerfractie N-VA sluit de rangen na vertrek Vuye en Wouters: “De geur hangt er nog, werk gaat verder” (22/09/2016 - Het Nieuwsblad)

Na het vertrek van Hendrik Vuye en Veerle Wouters sluit de Kamerfractie van N-VA de rangen. Verschillende Kamerleden betreuren de gang van zaken, maar benadrukken dat het werk nu wordt voortgezet. “We laten onze partij niet verlammen”, aldus fractieleider Peter De Roover. [naar artikel]