Gazet van Antwerpen

24/12/2022 - 20:01
"Kerstbomen en dwarrelende sneeuw in de studio. Leuke filmpjes in een Ardens chalet. Alle ingrediënten zijn weer aanwezig voor wat stilaan een vaste traditie in de kerstvakantie is: Vrede Op Aarde met Sven De Leijer. Deze keer voor het eerst in gezelschap van Soe Nsuki. Haar deel van de job zit erop, Sven is nog aan het filmen. “Maar ik ben al blij dat we eindelijk weer een voltallig publiek hebben”, zegt hij."

1. Ludiek jaaroverzicht ‘Vrede Op Aarde’ is al toe aan de zesde editie: “We zenden nooit dingen uit die de mensen niet willen” (24/12/2022 - Gazet van Antwerpen)

Kerstbomen en dwarrelende sneeuw in de studio. Leuke filmpjes in een Ardens chalet. Alle ingrediënten zijn weer aanwezig voor wat stilaan een vaste traditie in de kerstvakantie is: Vrede Op Aarde met Sven De Leijer. Deze keer voor het eerst in gezelschap van Soe Nsuki. Haar deel van de job zit erop, Sven is nog aan het filmen. “Maar ik ben al blij dat we eindelijk weer een voltallig publiek hebben”, zegt hij. [naar artikel]

2. Thomas Huyghe, de ideale sidekick en VT4-archivaris: “We zenden sommige dingen niet uit om mensen tegen zichzelf te beschermen” (16/05/2018 - Het Belang van Limburg)

Doorsnee Vlaming of topsporter, niemand is veilig voor de microfoon - en eigenwijze vragen - van Thomas Huyghe (26). Naast straatreporter en sidekick bij ‘De Ideale Wereld’, duikt hij in ‘‘t Is Gebeurd’ op VIER ook in het stoffige beeldarchief van VT4. “Af en toe is er een manager van een BV die een oud fragment niet wil uitgezonden zien”, zegt Huyghe. “Vroeger was ik daar onredelijker in, maar we gaan heus geen miljoen kijkers hebben omdat ik het toch aandurfde.” [naar artikel]