16:57 De stiptheid op het Belgische spoor gaat al vijf maanden op rij achteruit. [naar artikel]
Op twee derde van de grote lijnen ging de stiptheid van de treinen dit jaar achteruit. ‘Het is dramatischer gesteld dan de officiële cijfers aangeven.’ [naar artikel]
Op twee derde van de grote lijnen ging de stiptheid van de treinen dit jaar achteruit. “Het is dramatischer gesteld dan de officiële cijfers aangeven.” [naar artikel]
15:26 Voor het eerst in vier jaar tijd is de stiptheid van de treinen onder de kaap van 90 procent gedoken. In 2022 sneuvelden meer dan 44.000 treinen, een record. Dat blijkt uit cijfers van de spoornetbehe... [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
De stiptheid van de binnenlandse reizigerstreinen is er vorig jaar licht op achteruit gegaan in vergelijking met 2020. Gemiddeld reed 92,6 procent van de treinen in 2021 op tijd, of met een vertraging van maximaal zes minuten. Een jaar eerder was dat nog 93,6 procent. Het aantal afgeschafte treinen is wel fors toegenomen. Dat blijkt donderdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
De treinen reden in maart minder stipt in vergelijking met een jaar eerder. Dat blijkt uit de gezamenlijke stiptheidscijfers die Infrabel en NMBS dinsdag bekendmaakten. Ook in januari en februari ging de stiptheid erop achteruit. [naar artikel]
In oktober kwam 88,6 procent van de reizigerstreinen met een vertraging van minder dan zes minuten aan in het eindstation of het eerste station van de Brusselse Noord-Zuid-as. Dat blijkt vandaag uit het Opendata-platform van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Het is al de derde maand dit jaar dat de stiptheid, voor neutralisatie, (licht) onder de 90 procent […] Het bericht Stiptheid van de treinen in oktober licht achteruit door informaticapanne in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Brussel89 procent van de treinen zonder vertraging: dat had de NMBS zich voor 2018 als doel gesteld. Maar de voorbije maanden was de stiptheid van ons spoorverkeer zo slecht dat de maatschappij haar eigen doelstelling “moeilijk realiseerbaar” noemt… en nu volgens een uitgelekt document nog maar mikt op 88 procent klokvaste treinen. “Absurd en schandalig”, vinden de meerderheidspartijen. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is in november nog maar eens afgenomen. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met minder dan 7 minuten vertraging, zo blijkt uit gegevens van de NMBS en spoornetbeheerder Infrabel. In november 2015 bedroeg de stiptheid nog 86,9 procent. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Uit cijfers van Infrabel, die Knack kon inkijken, blijkt dat de stiptheid van de treinen tijdens spitsuren veel slechter is dan algemeen geweten. Tijdens de week van 12 tot 16 november bleek bijvoorbeeld dat de treinen tijdens de ochtendspits een gemiddelde stiptheid hadden van nauwelijks 36,6 procent. Twee op drie treinen had tijdens de ochtendspits dus een vertraging van meer dan zes minuten. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is het voorbije jaar voor het eerst sinds 2018 onder de negentig procent gedoken. Dat blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in februari gedaald in vergelijking met het jaar daarvoor. Dat blijkt uit de gezamenlijke stiptheidscijfers die Infrabel en NMBS vandaag bekendmaakten. In februari vorig jaar reed 89 procent (zonder neutralisatie) van de treinen stipt, wat betekent dan ze met minder dan 6 minuten vertraging in hun eindstation aankwamen. Vorige […] Het bericht Stiptheid treinen in februari gedaald verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen op het Belgische spoornet schommelt al het hele jaar rond de 90 procent. In mei en juni werd die grens net niet gehaald, maar de stiptheid blijft wel steevast hoger liggen dan een jaar geleden. Dat blijkt vandaag uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Tijdens de maand juni reed 89 procent […] Het bericht Stiptheid treinen opnieuw onder 90 procent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van de binnenlandse treinen is in maart net onder de 90 procent gedoken. Over de hele maand kwam 89,9 procent van de treinen op tijd of met maximaal 6 minuten vertraging aan in Brussel of zijn eindstation, zo blijkt woensdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.