De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat... [naar artikel]
De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. [naar artikel]
12:17 De federale ombudsdienst voor energie krijgt veel meer klachten over de dubieuze verkooppraktijken van sommige energieleveranciers. Vooral Essent scoort slecht. [naar artikel]
Bij de federale Ombudsdienst Energie is het aantal klachten lichtjes gedaald. Op een na deden alle grotere energieleveranciers het vorig jaar beter dan in 2022. Engie Electrabel is daar de grote uitzondering op met 58 procent meer klachten. Daarnaast kan een ander energiebedrijf een wel erg mooie daling optekenen. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]
Afgelopen weekend kwamen er bij de ombudsman Energie maar liefst 500 klachten binnen. Een overrompeling, noemt de ombudsman het zelf, die ze bij de overheid nauwelijks nog de baas kunnen. Die klachten gaan lang niet alleen over hoge voorschotfacturen. Er lijkt wel meer aan de hand in de energiesector. “Sommige leveranciers laten klanten bewust wat sudderen." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.