Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben een cao over de fietsvergoeding bereikt in de Nationale Arbeidsraad (NAR). Wie naar het werk fietst en vandaag nog geen recht heeft op een fietsvergoeding, krijgt uiterlijk vanaf 1 mei 2023, een vergoeding van 0,27 euro per kilometer. [naar artikel]
We nemen almaar vaker de fiets naar het werk. Daar zit de fietsvergoeding ongetwijfeld voor iets tussen. Vanaf 1 mei heeft elke medewerker die met de fiets naar het werk komt recht op een fietsvergoeding. Dat was tot nog toe niet voor iedereen het geval. Maar waar heb je als werknemer nu precies recht op en hoe haal je het meeste uit die fietsvergoeding? [naar artikel]
Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
Nu de lente is aangebroken, nemen opnieuw meer mensen de fiets naar het werk. Dat is niet enkel goed voor jouw gezondheid en die van de planeet, maar ook voor je portemonnee. Op welke vergoeding kun je rekenen door naar je werk te fietsen? Wat als je wandelt of stept? En ben je daarvoor verzekerd? Jobat.be zocht het uit. [naar artikel]
Nu de lente is aangebroken, nemen opnieuw meer mensen de fiets naar het werk. Dat is niet enkel goed voor jouw gezondheid en die van de planeet, maar ook voor je portemonnee. Op welke vergoeding kun je rekenen door naar je werk te fietsen? Wat als je wandelt of stept? En ben je daarvoor verzekerd? Jobat.be zocht het uit. [naar artikel]
Werknemers die hun woon-werkverkeer met de fiets afleggen, maken vanaf 1 januari aanspraak op een fiscaal vrijgestelde vergoeding van (maximaal) 0,35 euro per kilometer. Daarmee ligt de fietsvergoeding in 2024 een derde hoger dan dit jaar. [naar artikel]
Maandag 1 mei is een hoogdag voor iedereen die met de fiets naar het werk rijdt. Vanaf dan zijn alle werkgevers verplicht om 0,27 euro per kilometer te betalen aan alle fietsende werknemers. Dat kan je, belastingvrij jaarlijks 2.343,6 euro opbrengen. Zeg maar: je elektrische fiets bijna terugverdienen. [naar artikel]
In de zomer gelden e-bikes als hét vervoermiddel bij uitstek, zeker wanneer je ook over een degelijke regenjas beschikt. Pendel je met je elektrische fiets naar het werk, maak je bovendien mogelijk ook aanspraak op een interessante fietsvergoeding. We zetten de feiten op een rij. [naar artikel]
Ook al staan we steeds vaker en langer stil op weg naar en van het werk (of net daarom misschien), op het vlak van mobiliteit en arbeid beweegt er... [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
De federale regering verhoogt de fietsvergoeding voor wie van en naar het werk fietst vanaf het aanslagjaar 2025 van 0,27 naar 0,35 euro per kilometer. Dat heeft de ministerraad beslist, kondigen minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) en minister van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit) vrijdag aan. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
De fiets is aan een echte tussensprint bezig in het woon-werkverkeer. In 2017 reed voor het eerst bijna een of vijf Limburgers met de fiets naar het werk, een kwart meer dan het jaar tevoren. En het plafond is volgens mobiliteitsexperten nog lang niet bereikt. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Roger Cuypers uit Houthalen reed de velg van zijn elektrische fiets stuk. “Terwijl ik op het fietspad reed, maar dat is compleet weggereden door vrachtwagens”, zegt Roger, en hij vraagt zich af: “Heb ik recht op een schadevergoeding, van de stad of van mijn verzekering?” [naar artikel]
Meer dan 400.000 Belgen hebben vorig jaar een vergoeding gekregen omdat ze met de fiets gaan werken. De maatregel kost de overheid ruim 93 [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
De afgelopen vijf jaar hebben in België 45% meer werknemers een fietsvergoeding gekregen van hun werkgever. Ruim een vijfde van de werknemers ontvangt nu een premie om met zijn stalen ros naar het werk te rijden. Provincie Antwerpen is koploper in het toekennen van zo’n vergoeding: ruim één op de vier Antwerpse werkgevers geeft een fietsbonus. Wij vroegen aan drie provinciegenoten waarom zij (bijna) elke dag naar het werk fietsen. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.