“Ik hoop dat ik er snel weer kan gaan joggen”, grapte Vlaams parlementslid Annick De Ridder (N-VA) tijdens haar vraagstelling in het Vlaams Parlement. De Antwerpse politica wilde namelijk horen van Milieuminister Demir (N-VA) hoe sterk het dossier is omtrent de bouw van de nieuwe Scheldetunnel, en dan met name rond de waterlozing in natuurgebied Blokkersdijk, dat enkele natuurorganisaties hebben aangevochten eerder deze week. [naar artikel]
De politie heeft altijd een machtiging van een onderzoeksrechter nodig om een woning van mensen zonder papieren te betreden, tenzij er acuut gevaar dreigt. Er was in het verleden wat verwarring over de aanpak, maar die wordt nu weggewerkt. [naar artikel]
Hoe kon het dat een extremist die zich ’s morgens meldde bij de politie ’s avonds een agent doodstak? Ministers Van Quickenborne en Verlinden schetsten deze namiddag hoe hun diensten Yassine M. opvolgden. ‘Ik had gehoopt dat er meer zou gebeuren dan paraplu’s opentrekken’, vond de N-VA. [naar artikel]
Is het willekeur of wordt de sportieve eerlijkheid net gerespecteerd? Union vond in elk geval dat Senne Lynen komend weekend tegen Club niet zomaar geschorst zou mogen zijn, maar ving uiteindelijk bot. [naar artikel]
Het was de voorbije weken wat stil rond het Oosterweelproject, het grootste mobiliteitsproject in Antwerpen van de laatste decennia. Maar vanmiddag om 13u30 volgt een persconferentie in het Havenhuis waarin de BAM, schepen van Mobiliteit Koen Kennis en de actiegroepen meer duiding gaan geven bij hun keuze voor de voorkeursvariant. Zo is bepaald dat de Scheldetunnel een extra fietskoker zal krijgen. Volg hier de persconferentie op de voet. [naar artikel]
De leden van het Toekomstverbond, die de Oosterweelverbinding hebben uitgetekend, hebben bijkomende details over het tracé bekendgemaakt. [naar artikel]
Een Brugse actiegroep verzet zich tegen de bouw van een dok in Zeebrugge dat moet dienen voor onderdelen voor de Oosterweeltunnel. Lantis, de bouwheer van de Oosterweel, geeft voorlopig geen commentaar. De zaak komt in januari voor. [naar artikel]
Eén van de grootste projecten in de aanleg van de Oosterweelverbinding is de bouw van de nieuwe Scheldetunnel die beide oevers verbindt. Op Linkeroever wordt dit najaar al begonnen met de voorbereidende werken, zoals het aanleggen van een werf. Voor de rechteroever is de zoektocht naar een aannemer bezig. [naar artikel]
Vrijdag 5 juni gaat het openbaar onderzoek over de vergunningsaanvraag voor Oosterweel Rechteroever van start. Tot en met 4 juli kunnen burgers de 1.700 plannen online raadplegen en eventuele bezwaren indienen. Intussen heeft Lantis COTU, bestaande uit de Belgische bouwbedrijven Besix, Bam Contractors, Deme en Jan de Nul, aangesteld als aannemer voor de bouw van de nieuwe Scheldetunnel. De werken aan de derde Scheldekruising zullen begin 2021 van start gaan, zowel op Linker- als op Rechteroever. [naar artikel]
Ook bij de bouwheer van de Oosterweelverbinding blikken ze terug op een bizar jaar. De werf van de Oosterweelverbinding verhuist dit jaar deels naar de rechteroever van de Schelde. “Deze zomer al starten we met voorbereidende werken aan het Oosterweelknooppunt aan het Noordkasteel”, blikt de algemeen directeur van Lantis, Luc Hellemans, vooruit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.