Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
De auto blijft het meest gebruikte vervoermiddel om van en naar het werk te gaan, al is het gebruik van de auto het voorbije jaar wel verminderd in Oost-Vlaanderen. De auto wordt meer en meer gecombineerd met de fiets. De combinatie van auto en openbaar vervoer is minder in trek. Dat blijkt uit de Mobiliteitsbarometer van HR-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Naar ons werk pendelen, dat doen we met de auto? Vergeet het. De fiets wint jaar na jaar terrein in het woon-werkverkeer. Maar wat verklaart het succes? Waarom besluiten mensen om uit hun warme auto, trein of bus op de fiets te kruipen? [naar artikel]
Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
Bijna een op de vijf mensen die wel eens naar het werk fietsen, doet dat elektrisch. Veruit de meesten van hen gingen vroeger met de auto werken. De elektrische fiets haal dus mensen uit hun auto. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
U hebt een bedrijfswagen voor de deur, maar ziet een autorit naar het werk in de file vandaag niet zitten. Dus u neemt een keer de fiets? U bent niet alleen. Payrollbedrijf Acerta merkte dat bij zijn klanten maar liefst een kwart van de werknemers de auto met de fiets afwisselt. Tegelijk stijgt het aantal bedrijfswagens opnieuw. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
De fiets is aan een echte tussensprint bezig in het woon-werkverkeer. In 2017 reed voor het eerst bijna een of vijf Limburgers met de fiets naar het werk, een kwart meer dan het jaar tevoren. En het plafond is volgens mobiliteitsexperten nog lang niet bereikt. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ook al staan we steeds vaker en langer stil op weg naar en van het werk (of net daarom misschien), op het vlak van mobiliteit en arbeid beweegt er... [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk de auto gebruikte. [naar artikel]
Bijna de helft van de werknemers in de provincie Antwerpen gebruikt voor minstens een deel van hun woon-werkverplaatsingen de fiets. Eén op de vijf gebruikt uitsluitend de fiets om naar het werk te rijden en er is een sterke stijging in de combinatie auto-fiets. In geen enkele andere provincie in ons land is de fiets zo populair voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Wordt Koning Auto dit voorjaar verdreven door Koningin Fiets? In onze provincie neemt een op de twee de fiets naar het werk. De gouden regel voor ex-wielerprof Ludo Dierckxsens (56) uit Geel: “Je fiets moet in orde zijn, voor welk gebruik dan ook.” Hoe je je stalen ros uit zijn winterslaap haalt, toont hij in zeven stappen. [naar artikel]
Vorig jaar reed 1 op de 5 werknemers in een bedrijfswagen naar het werk. Dat is een stijging van 10 procent tegenover 2016. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-dienstverlener Acerta. De fiets wordt tegelijk wel populairder. Vorig jaar reed 24 procent van de werknemers regelmatig met de fiets naar het werk, een stijging van 8 procent tegenover het jaar voordien. Het openbaar vervoer blijkt het minst geliefde vervoersmiddel. [naar artikel]
MAAIKE FLOOR. Sinds ik 3 jaar oud ben, doe ik praktisch al mijn verplaatsingen met de fiets: naar de kleuterschool, naar de discotheek, naar het werk, naar het café. Maar deze week ruil ik dus van vervoermiddel met collega Wim, die altijd met de auto komt. Afzien werd het, tot de laatste dag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.