De NMBS heeft vanmiddag een tiental treinen afgeschaft na een geval van agressie tegen een treinbegeleidster op een trein tussen Welkenraedt en de Duitse grens. Als reactie daarop legden enkele collega’s het werk neer. Honderden reizigers strandden daardoor. [naar artikel]
Na een geval van fysieke agressie tegen een treinbegeleider op een trein die van Poperinge richting Kortrijk reed, is bij collega-treinbegeleiders uit de Kortrijkse regio een spontane staking uitgebroken. Daardoor zijn sinds woensdagochtend al ruim 10 treinen in die regio afgeschaft. [naar artikel]
Na een geval van fysieke agressie tegen een treinbegeleider op een trein die van Poperinge richting Kortrijk reed, is bij collega-treinbegeleiders uit de Kortrijkse regio een spontane staking uitgebroken. Daardoor zijn sinds woensdagochtend al ruim 10 treinen in die regio afgeschaft want zonder treinbegeleider kan een trein niet rijden. [naar artikel]
Na een geval van fysieke agressie tegen een treinbegeleider op een trein die van Poperinge richting Kortrijk reed, is bij collega-treinbegeleiders uit de Kortrijkse regio een spontane staking uitgebroken. Daardoor zijn sinds woensdagochtend al ruim 10 treinen in die regio afgeschaft. [naar artikel]
De Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel gaf aan zes dagen te willen staken als er geen verandering komt in het anti-agressiebeleid van de NMBS. De NMBS-directie heeft dit echter geweigerd wegens zogenoemde “procedurefouten in de stakingsaanvraag”. Dagelijks krijgt de NMBS te maken met een vijftal incidenten tegen haar personeel. “De agressie blijft maar toenemen, maar er wordt helemaal niets ondernomen”, zegt Jonathan Permentier van de Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel. [naar artikel]
Hoe de toekomst van het spoor eruitziet? Met minder treinbegeleiders. Dat staat althans in de nieuwe beheersovereenkomst van de NMBS die volgende week op de tafel van de ministerraad ligt. “Dit zet de deur voor allerlei problemen open”, klinkt het in de mobiliteitswereld. “Letterlijk. De veiligheid van treinreizigers komt in het gedrang en zwartrijders krijgen vrij spel.” [naar artikel]
Hoe de toekomst van het spoor eruitziet? Met minder treinbegeleiders. Dat staat althans in de nieuwe beheersovereenkomst van de NMBS die volgende week op de tafel van de ministerraad ligt. ‘Dit zet de deur voor allerlei problemen open’, klinkt het in de mobiliteitswereld. ‘Letterlijk. De veiligheid van treinreizigers komt in het gedrang en zwartrijders krijgen vrij spel.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.