Wie een nieuwe auto koopt, moet daar nog altijd vier maanden tot een jaar op wachten, door een tekort aan microchips en kabels. En die wachttijden zullen dit jaar niét korter worden, zegt de sector. Maar als je bepaalde opties laat vallen (bijvoorbeeld elektrisch verstelbare zetels), dan heb je je auto wellicht wél een pak sneller, vertelt Gabriel Goffoy van sectorfederatie Febiac aan VTM Nieuws. [naar artikel]
Wie een nieuwe auto koopt, moet daar nog altijd vier maanden tot een jaar op wachten, door een tekort aan microchips en kabels. En die wachttijden zullen dit jaar niét korter worden, zegt de sector. Maar als je bepaalde opties laat vallen (bijvoorbeeld elektrisch verstelbare zetels), dan heb je je auto wellicht wél een pak sneller, vertelt Gabriel Goffoy van sectorfederatie Febiac aan VTM Nieuws. [naar artikel]
Het Lagerhuis wint de eerste slagen in de strijd met premier Boris Johnson. Toch is het geenszins zeker dat een no deal-brexit nu echt is voorkomen. Al heeft Johnson minder opties, hij hééft opties. [naar artikel]
Wie een nieuwe auto heeft besteld, krijgt soms pas even voor de afhaling te horen dat enkele bestelde opties op die wagen ontbreken. “Alle merken worden geconfronteerd met een tekort aan chips”, luidt het. “Fabrikanten leveren liever een wagen dan te moeten wachten op de laatste twee ontbrekende chips.” [naar artikel]
Almaar meer stemmen binnen de autosector, zoals mobiliteitsorganisatie Touring, luiden de alarmbel: als we willen dat de elektrische auto doorbreekt, dan zijn we niet goed bezig. Meer zelfs: steeds minder consumenten zijn van plan om over te stappen naar een ‘EV’. Onze autospecialist Joost Bolle legt uit hoe dit komt en somt in vijf scenario’s op wat je opties zijn: met je diesel blijven doorrijden of wachten tot er een goedkopere Chinese elektrische wagen op de markt komt? [naar artikel]
Het nationale veiligheidsteam van het Witte Huis heeft het Pentagon in de herfst van vorig jaar gevraagd om te onderzoeken wat de opties zouden... [naar artikel]
De voorraadproblemen zijn voorbij en de magazijnen zitten vol. Toch verwacht Febiac, de Federatie van de Belgische auto- en tweewielerindustrie, dat de wachttijden voor nieuwe wagens pas tegen eind 2023 zullen verbeteren. “Kies op tijd een nieuwe wagen en laat sommige opties vallen”, raadt Gabriel Goffoy van Febiac aan. [naar artikel]
Komt het vrijdag tot een ontknoping in het dossier rond de regiovorming in Limburg? Vlaams Minister-president Jambon (N-VA) heeft het dossier deze week naar zich toe getrokken. Er blijven twee opties over. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.