Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Met 340 tegen 279 stemmen (21 onthoudingen) schaarden de parlementsleden zich achter een akkoord met de lidstaten om de verkoop van nieuwe auto’s die CO2 uitstoten tegen 2035 stop te zetten. [naar artikel]
De Europese Unie wilde dat iedereen zou overstappen op elektrisch rijden, maar door het ingrijpen van Duitsland is de verbrandingsmotor nog lang niet dood. Ook na 2035 mogen er nog steeds nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor worden verkocht, mits ze uitsluitend op synthetische brandstof rijden. Maar wat zijn dat voor brandstoffen en wat betekent dit voor de consument? Acht vragen over dit vluchtige goedje. [naar artikel]
In Europa wordt de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 officieel verboden. Een beslissing met “verschrikkelijke economische, ecologische en sociale gevolgen”, volgens François-Xavier Pietri, economisch journalist bij de Franse TF1-groep. De essentie: “De beslissing geen auto’s met verbrandingsmotor meer te verkopen, is een puur politieke beslissing die geen rekening houdt met de indirecte […] [naar artikel]
De Europese Unie wilde dat iedereen zou overstappen op elektrisch rijden, maar door het ingrijpen van Duitsland is de verbrandingsmotor nog lang niet dood. Ook na 2035 mogen er nog steeds nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor worden verkocht, mits ze uitsluitend op synthetische brandstof rijden. Maar wat zijn dat voor brandstoffen en wat betekent dit voor de consument? Acht vragen over dit vluchtige goedje. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035. Dat maken de onderhandelaars zelf bekend. [naar artikel]
De Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini is fel gekant tegen de goedkeuring door het Europees Parlement van het einde van de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor in 2035. Volgens hem gaat het om “waanzin” waartegen Rome zich zal trachten te verzetten. [naar artikel]
De 27 lidstaten van de Europese Unie hebben maandag het verbod goedgekeurd op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Duitsland heeft zijn verzet ingetrokken, nadat het land met de Europese Commissie een akkoord bereikte over het toekomstige gebruik van ‘e-fuels’ in wagens. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Wat wil dat zeggen voor de verkoop van uw huidige wagen? Of wat met tweedehandswagens? Wat met de duizenden tankstations in ons land? En zijn garagisten en de Belgische infrastructuur wel klaar voor de elektrische revolutie van ons wagenpark? [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie werd op de lange baan geschoven. “Het is ons doel om ervoor te zorgen dat nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren ook na 2035 toegelaten worden”, zei de Duitse financiënminister Christian Lindner donderdag. [naar artikel]
Europa is op weg om nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden. Maar wat als je vandaag een nieuwe wagen zoekt? Kies je beter nu al voor een elektrische wagen of toch nog voor benzine? [naar artikel]
De Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini is fel gekant tegen de goedkeuring door het Europees Parlement van het einde van de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor in 2035. Volgens hem gaat het om “waanzin” waartegen Rome zich zal trachten te verzetten. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. Dan zullen dus geen voertuigen met een verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden. Dat zegt het Europees Parlement. [naar artikel]
In enkele interviews drukt de Duitse minister van Transport Volker Wissing donderdag de hoop de kop in om snel een akkoord te vinden over het verbod op auto’s met verbrandingsmotor in Europa. “Het verbieden van technologie heeft ons land nog nooit vooruitgeholpen”, zegt hij in de krant ‘Augsburger Allgemeine’. Het aanhoudende Duitse verzet tegen het Europese akkoord om de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden, beroert ook de gemoederen op de Europese top. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Europees Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie wordt na protest van onder andere Duitsland en Italië nu op de lange baan geschoven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.