De langverwachte documentaire ‘Milano: The Inside Story of Italian Fashion’ ging zaterdag in première. De film moet de geschiedenis van de Italiaanse mode in beeld brengen. En hoewel modehuizen als Versace, Armani en Gucci veel aandacht krijgen, is niet iedereen onder de indruk. [naar artikel]
Tijdens de CFDA Fashion Awards heeft hij zowel de prijs voor beste vrouwenkleding als die voor beste mannenkleding gewonnen. Alleen Calvin Klein, de oprichter van het modehuis waar Simons nu werkt, deed hem dat voor. [naar artikel]
In het bezit van een computer en internet? Dan kun je vanaf nu kijken naar ‘We wear culture’, een project van Google Arts & Culture dat drieduizend jaar modegeschiedenis bundelt. [naar artikel]
Het Modemuseum in Hasselt vond tijdens de lockdown de tijd rijp om hun archief uit te spitten. De vondst: een heleboel kledingstukken en... [naar artikel]
VRT en RTBF komen met een unieke documentaire over koning Filip: “Filip, een jaar met de koning der Belgen”. Meer dan een jaar lang mocht de camera de koning volgen tijdens zijn ontmoetingen, zijn reizen, zijn vertrouwelijke momenten, waar camera’s meestal niet mogen komen. Het resultaat is ongezien. Nooit eerder heeft koning Filip zich op deze manier getoond: openhartig, spontaan en diepgaand. [naar artikel]
Zangeres Céline Dion (55), die geen controle meer heeft over haar spieren, wil graag de strijd tegen haar ziekte met haar fans delen in een documentaire. Ze vecht al twee jaar lang tegen het stiff-person-syndroom, ver weg van het publieke oog. [naar artikel]
De Cel Vermiste Personen is soms genoodzaakt om de zoektocht naar een verdwenen persoon stop te zetten. "Op een bepaald moment ben je letterlijk uitgezocht", zegt Alain Remue van de Cel Vermiste Personen in "De wereld vandaag" op Radio 1. "Soms is slecht nieuws brengen beter dan geen nieuws brengen. Wanneer een verdwenen persoon niet gevonden wordt, heeft dat een enorme emotionele en een grote praktische impact op de familie van die mensen." [naar artikel]
Hun deuren moeten door de lockdown zeker tot 13 december de deuren sluiten, maar dat wil niet zeggen dat zaakvoerders en winkeliers tot dan bij de pakken blijven zitten. Velen zochten én vonden een originele manier om tijdens hun gedwongen sluiting hun klanten toch nog te bereiken. Van virtuele showrooms over schoenen aan huis tot zelf pasmodel spelen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.