De Rode Duivels hebben een dubbel plan. Ze willen zich plaatsen voor het EK in 2024, opnieuw met een rood legioen achter zich. En ze willen een legendarische quote van Angela Merkel van hèn maken: “Wir schaffen das!” Maar niet iedereen is fan. “Het is vast een goed bedoelde knipoog. Maar het was ook het symbool van de betogingen in Duitsland.” [naar artikel]
Op sociale media zijn heel wat eerste reacties dan ook eerder luid en negatief (bv. op twitter), en marketingspecialist Wim Lagae raad ons aan om de slogan “met een knipoog [te] lezen, niet als zware politieke boodschap.“ Tegelijk is het letterkundige gezien ook boeiend om de oorspronkelijke betekenis van de slogan na te gaan en hem […] The post ‘Nieuwe slogan #WirSchaffenDas: welke boodschap geven de Rode Duivels hiermee?’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Drie maanden na het WK in Qatar blazen de Rode Duivels eind maart opnieuw verzamelen voor de EK-kwalificatiematch tegen Zweden. Dat doen ze met een nieuwe bondscoach, een nieuwe sportieve leiding, nieuwe uitdagingen én een splinternieuwe fancampagne. Via de nieuwe #WIRSCHAFFENDAS-campagne wil de voetbalbond tijdens de EK-kwalificatiewedstrijden supporters en spelers dichter bij elkaar brengen. [naar artikel]
Sinds 2019 is hij directeur marketing en communicatie bij de Belgische voetbalbond. Met hem aan het roer werden de commerciële inkomsten van de voetbalbond verdubbeld. En nu is Manu Leroy (43) ook interim-CEO bij de KBVB. De gewezen Red Lion volgt voorlopig de vorige week door contractperikelen ontslagen Peter Bossaert op. Een portret van de man die van de voetbalbond een merk maakte. [naar artikel]
De Rode Duivels hebben een dubbel plan. Ze willen zich plaatsen voor het EK in 2024, opnieuw met een rood legioen achter zich. En ze willen een legendarische quote van Angela Merkel van hèn maken: “Wir schaffen das!” Maar niet iedereen is fan. “Het is vast een goed bedoelde knipoog. Maar het was ook het symbool van de betogingen in Duitsland.” [naar artikel]
VTM heeft een nieuwe baseline. Maandag is het gedaan met ‘Je beleeft het hier’ en verandert de grootste Vlaamse commerciële zender haar baseline in ‘zoveel om te delen’. [naar artikel]
In Nieuw-Zeeland is een reclameboodschap van Coca-Cola viraal gegaan. De slogan moest een leuke mix worden van Engels en de taal van de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland, te reo Maori. Maar dat liep helemaal fout. Voor de inheemse bewoners van Nieuw-Zeeland was het even schrikken, want er stond namelijk “Hallo, dood!” ‘Kia ora’, betekent dus […] Het bericht Coca-Cola slaat bal mis met nieuwe slogan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In een nieuw reclamefilmpje van Gillette surft het scheermessenmerk nog even mee met de #MeToo-beweging. Door pesten, seksisme en... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.