De Amerikaanse autobouwer Ford heeft voor toekomstige productie van elektrische wagens in Europa de voorkeur gegeven aan zijn fabriek in het Spaanse Valencia ten nadele van zijn site in het Duitse Saarlouis. De productie in de fabriek in Saarlouis zal tegen het midden van dit decennium stopgezet worden, zo heeft Ford woensdag bekendgemaakt. Ford start ook onderhandelingen met de vakbonden over een “significant” verlies van banen in zijn Europese fabrieken, omdat voor de bouw van elektrische wagens nu eenmaal minder mankracht nodig is. [naar artikel]
20:02 In Valencia loopt over een jaar de laatste Ford Mondeo van de band. Het model was bijna twintig jaar de kurk waar de in 2014 gesloten Ford-fabriek in Genk op dreef. [naar artikel]
De Amerikaanse autobouwer Ford sluit wellicht zijn vestiging in de Duitse stad Saarlouis. De fabriek lag in balans met de site van Ford in de Spaanse stad Valencia om de Europese productie van de eerste volledig zelf ontwikkelde elektrische wagen van de constructeur toegewezen te krijgen. Uiteindelijk is de keuze op de Spaanse vestiging gevallen. […] [naar artikel]
Begin volgend jaar zet autobouwer Ford een punt achter de productie van het model Mondeo. Dan zal in de fabriek van de constructeur in de Spaanse stad Valencia de laatste exemplaren van het model, dat ooit een grote populariteit genoot, worden gemaakt. Ford heeft de Mondeo gedurende dertig jaar geproduceerd. In totaal werden van het […] The post Ford zet productie voormalig succesmodel Mondeo stop appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het bedrijf Punch Powertrain uit Sint-Truiden schrapt 188 banen. Na Ford Genk is dat weer groot banenverlies in de Limburgse autosector. [naar artikel]
16:04 Logistiek bedrijf H.Essers en Haven Genk nemen hun intrek in de voormalige Ford-fabriek aan het Albertkanaal in Genk. [naar artikel]
De Mondeo is een cruciaal model voor Ford Genk. Twee van de drie auto’s die daar worden geassembleerd, zijn van dat model. Als de fabriek het kwijtraakt, lijkt ze ten dode opgeschreven. [naar artikel]
Maandag vond in de gebouwen waar vroeger Ford Genk gevestigd was, The Jobdate plaats. Bijna 100 bedrijven konden er op een namiddag 1.500 gesprekken met sollicitanten voeren. Het initiatief van JCI Limburg viel samen met de vierde verjaardag van de aankondiging dat Ford Genk zou sluiten. [naar artikel]
De fabriek is al een tijd dicht. Met de sloop van de gebouwen wordt het hoofdstuk Ford Genk nu definitief afgesloten. In de fabriek werkte 4.210 werknemers, veel uit de regio. [naar artikel]
Gisteren ontkende woordvoerder Jo Declercq van Ford Genk berichten van het financiële persagentschap Bloomberg en zakenbank Morgan Stanley dat Ford één fabriek moet sluiten in Europa, en dat dat Genk wordt. 'Zeer onwaarschijnlijk', zegt ook Vic Heylen van het Flanders Centre for Automotive Research. [naar artikel]
Het is geleden van de sluiting van Ford Genk dat nog zoveel banen op de tocht stonden in Limburg. De Zuid-Afrikaanse papierproducent Sappi heeft op een bijzondere ondernemingsraad aangekondigd dat het zijn fabriek in Lanaken wil sluiten. Daardoor zijn liefst 550 banen bedreigd. De directie wijst op overcapaciteit in de sector, met name in grafisch … The post BEKIJK – Sappi wil Limburgse fabriek sluiten, 550 jobs bedreigd appeared first on Trends. [naar artikel]
Het is deze week vijf jaar geleden dat op Ford Genk de laatste auto in elkaar werd geschroefd. Op 18 december 2014 sloot de fabriek definitief zijn deuren. Op 1 januari werd de Vlaamse overheid voor één euro eigenaar van de terreinen, waarop een begin kon worden gemaakt van de reconversie. In de directielokalen van Ford in Keulen werd op dat moment allicht een vreugdedansje gepleegd: de autobouwer was immers verlost van een kostelijke sanering van de site. [naar artikel]
Ford Genk mag in oktober volgend jaar starten met de bouw van de nieuwe Mondeo. De Amerikaanse directie van Ford heeft dat gisteren bevestigd. Of daarmee Ford Genk definitief gered is, blijft onzeker. Ondertussen rekent Ford wel op brugpensioen als onderdeel van een herstructureringsplan. [naar artikel]
Op de terreinen van de vroegere Ford-fabriek in Genk is logistiek bedrijf Essers gestart met de bouw van grote magazijnen voor chemische producten. Op termijn moet het project werk bieden aan 420 mensen. Vanmiddag wordt de eerste spade voor de nieuwe gebouwen in de grond gestoken. [naar artikel]
De herstructurering bij ING België is het grootste sociale bloedbad sinds de sluiting van Ford Genk. De Nederlandse grootbank zal in ons land 3.500 banen laten verdwijnen en 65 van de 120 kantoren sluiten. Dochter Record Bank verdwijnt volledig uit het straatbeeld. Nochtans is ING België géén bedrijf in moeilijkheden, integendeel zelfs. Maar naar wie gaat dan de winst? [naar artikel]
De strijd voor meer loon in de Amerikaanse auto-industrie is uitgebreid naar de grootste fabriek van Ford in de VS. Woensdag hebben de 8.700 arbeiders van Ford in Louisville (Kentucky) het werk neergelegd. In de fabriek worden onder meer de populaire Super Duty Pickups gebouwd. [naar artikel]
Op 18 december 2014 liep in Genk de laatste Ford Mondeo van de band en de fabriek sloot voorgoed zijn deuren. Vandaag - bijna drie jaar later - is de sloop van de gebouwen op de Ford-terreinen gestart. [naar artikel]
Opnieuw sluit Ford een Europese fabriek: in 2025 moeten in Saarlouis de deuren dicht. Ook Sara Gielen moet daardoor op zoek naar een nieuwe job. Zij vertrok bij de sluiting van Ford Genk naar Keulen, om later plant manager van Ford Saarlouis te worden. [naar artikel]
Drie mannen die vorig jaar op heterdaad werden betrapt terwijl ze koper uit de voormalige Ford-fabriek in Genk aan het stelen waren, zijn vandaag [naar artikel]
20:27 De sloop van de oude fabriek van autoreus Ford in Genk is begonnen. Terwijl België de auto-industrie verder ziet verdwijnen, groeit de productie vlak over de grens met Nederland. [naar artikel]
Autobouwer Ford heeft vrijdag een radioreclame uit de ether laten halen. In de radiospot werd ‘Forza Ford’ gezongen op de tonen van het supportersgezang van KRC Genk. “Pijnlijk en misplaatst”, zeggen ex-werknemers van Ford Genk. [naar artikel]
Autobouwer Ford heeft vrijdag een radioreclame uit de ether laten halen. In de radiospot werd ‘Forza Ford’ gezongen op de tonen van het supportersgezang van KRC Genk. ‘Pijnlijk en misplaatst’, zeggen ex-werknemers van Ford Genk. [naar artikel]
Exact vijf jaar geleden kondigde Ford de sluiting van de fabriek aan in Genk. Duizenden werknemers van Ford en de toeleveranciers verloren hun job. TVL trok met de Genkse burgemeester Wim Dries (CD&V) en toenmalig vakbondsafgevaardigde en sp.a-politica Meryame Kitir naar de puinhopen van de site. [naar artikel]
18 december 2014 was een bijzonder droeve dag voor heel wat Ford-werknemers van de site in Genk. Die dag rolde de laatste Ford Mondeo van de band en sloot de fabriek voorgoed zijn deuren. Donderdag, bijna drie jaar later, is de sloop van de gebouwen op de terreinen gestart. “Hopelijk kan de wonde nu een pleister krijgen”, reageert Meryame Kitir, die zelf 14 jaar werkzaam was bij Ford Genk. [naar artikel]
GenkTwee gigantische machines hebben gisteren het startschot gegeven van de sloop van de C-hal van Ford Genk. Het komende anderhalf jaar zal meer dan 200.000 ton schroot en ander bouwafval verwijderd worden, een operatie die ruim 6,3 miljoen euro kost. Op termijn moet de site 2.500 tot 3.000 nieuwe banen opleveren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.