Veel steden en gemeenten zien afgebakende parkeerzones als oplossing voor gedumpte steps. ‘Maar de vraag is natuurlijk: van wie neem je die ruimte af?’ [naar artikel]
Pizzabakker Rachid Chahid van Pizza King in de Nationalestraat in Antwerpen kon zijn ogen niet geloven toen werklui zonder aankondiging zijn terras ontruimden en er een grote parkeerzone op de stenen schilderden. “Ik heb een vergunning! Kan dit zomaar?” [naar artikel]
De stad Antwerpen erkent dat er iets is misgegaan bij het inrichten van een dropzone voor steps en fietsen, midden op het terras van The Pizza King in de Nationalestraat. [naar artikel]
Inwoners van Mesen die het onkruid voor hun voordeur niet wieden, riskeren voortaan een GAS-boete. Want burgemeester Sandy Evrard heeft het gehad met de vuile voetpaden in zijn stad. Maar mag de burgemeester dat wel eisen? En hoe zit het dan in jouw gemeente? De Vereniging van Steden en Gemeenten geeft antwoord. [naar artikel]
Madrid weigert de vergunningen voor drie verhuurbedrijven van elektrische steps. De toestellen moeten binnen de drie dagen uit het straatbeeld... [naar artikel]
De Parijse burgemeester Anne Hidalgo (PS) heeft een parkeerverbod aangekondigd voor elektrische steps op de voetpaden van de Franse hoofdstad, en... [naar artikel]
De ministers van Mobiliteit van de verschillende regeringen zijn het eens geraakt over regels voor het gebruik van e-steps, monowheels, hoverboards, segways ... op de openbare weg. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. Dat heeft federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) donderdag aangekondigd. [naar artikel]
De ministers van Mobiliteit hebben striktere regels afgeklopt voor het gebruik van e-steps. ‘Essentiële maatregelen die hopelijk heel wat ongevallen zullen vermijden’, reageert verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.