Voyeur ontsluit het verhaal achter een kunstwerk in onze (wijdere) omgeving en toont waar u op moet letten. Deze week ‘De Vaandeldrager’ van Rembrandt. [naar artikel]
Voyeur ontsluit het verhaal achter een kunstwerk in onze (wijdere) omgeving en toont waar u op moet letten. Deze week het zelfportret uit 1658 van Rembrandt. [naar artikel]
Het unieke geluid was er van meet af. Maar dat Arcade Fire bij het uitbrengen van haar vierde cd misschien wel de invloedrijkste rockgroep van haar generatie zou zijn, had niemand kunnen voorspellen. Niet slecht voor een band waarvan zelfs de grootste fans met moeite de leden kunnen opsommen. [naar artikel]
Al van toen de homo sapiens op kleitabletten begon te krassen, was ie op zoek naar een manier om dat sneller te doen. Maar het duurde toch tot een aardig eind in de negentiende eeuw voordat de mens een machine bedacht die het beter kon. Christopher Latham Sholes ontwikkelde de schrijfmachine en het bijbehorende toetsenbord, dat we vandaag nog altijd gebruiken. In één moeite door bedacht hij ook de handigste letterindeling: qwerty. Al kan dat evengoed een lepe marketingtruc zijn geweest. [naar artikel]
De selfie van Ellen DeGeneres met haar tijdelijke Samsung-smartphone werd even wereldnieuws. En dat was de bedoeling. Het elektronicabedrijf doet er alles aan om haar producten in handen van hippe vogels te krijgen. Ook bij ons. [naar artikel]
De concurrentie tussen dealers onderling is zo hevig in de quartiers van Grenoble dat ze steeds vindingrijker (moeten) worden om ‘klanten’ aan zich... [naar artikel]
De elfjarige Seth Parker uit Utah heeft de politie op zijn dak gekregen voor wat een geniale marketingtruc blijkt. [naar artikel]
'Rijk aan eiwitten': steeds meer voedingsproducten - yoghurt, kaas, ontbijtgranen, en ja, zélfs chips - dragen een speciale vermelding van hun hoge... [naar artikel]
Ook last van een overvolle kleerkast maar ‘niets om aan te trekken’? ‘Style shrink’ Manon Meijers to the rescue. Ze leert je met zeven praktische tips vloeiend kledingstukken lezen en je eigen stijl ontwikkelen, ontdaan van regels en voorschriften. “Want modevoorschriften zijn vrijwel altijd bullshit.” [naar artikel]
De Black Friday-kortingen vliegen ons weer om de oren en prompt is bij velen ook dat zenuwachtige gevoel er weer: ik móét iets kopen, want anders mis ik een straffe deal. Terwijl je helemaal niets nodig hebt. Experts zijn niet verwonderd door die plotse vlaag van koopwoede. “Het is een paradox: wie een goed koopje vond waar hij eigenlijk niet naar op zoek was, zoekt naar meer.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.