What’s the pressure? Geen groter geheim in Parijs-Roubaix dan de ideale hoeveelheid druk in de banden om de kasseien te trotseren. Jumbo-Visma en Team DSM proberen die traditie te stoppen met een systeem dat tijdens de koers de bandendruk kan wijzigen. Een nieuw wondermiddel of drukdoenerij? [naar artikel]
De beste man in koers was hij niet. Dat was winnaar Wout van Aert, maar net achter de ontketende Belgische kampioen kwam Victor Campenaerts. Ondanks twee keer materiaalpech en een val in de finale, eindigde de renner van Lotto-Soudal nog vijfde. “Die ereplaats was niet waar ik vooraf voor had getekend, maar na zo’n pechdag moet ik daar tevreden mee zijn.” [naar artikel]
“Misschien ben ik gestart met te weinig druk in mijn banden”, vertelde Victor Campenaerts na zijn vijfde plaats in de Omloop. Maar bestaat de ideale bandendruk wel op Vlaamse wegen? En hoe belangrijk is dat? In ‘Wuyts & Boonen’ vertelt Tom Boonen alles wat u moet weten over bandenspanning. “De ideale bandendruk is afhankelijk van allerlei factoren: temperatuur, luchtvochtigheid, het type tube, enzovoort. Uitzoeken wat de ideale bandendruk is om te starten, om ook met de juiste druk de finale in te gaan, is een wetenschap die nog niet helemaal doorgrond is. Een slechte bandendruk is nefast voor de mentale gezondheid, want je voelt dat direct.” [naar artikel]
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft maandag aangekondigd dat sinds 1 april 2022 in het profwielrennen systemen toegelaten zijn om de bandendruk al rijdend aan te passen. In koersen zoals Parijs-Roubaix, komende zondag op het programma, kan dat erg nuttig zijn. [naar artikel]
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft aangekondigd dat sinds 1 april 2022 in het profwielrennen systemen toegelaten zijn om de bandendruk al rijdend aan te passen. In koersen zoals Parijs-Roubaix, komende zondag op het programma, kan dat erg nuttig zijn. [naar artikel]
20:14 Een systeem waarmee wielrenners onderweg hun bandendruk kunnen aanpassen, doet zondag zijn intrede in de kasseiklassieker Parijs-Roubaix. Staat het wielrennen voor een revolutie of is dit vooral slimm... [naar artikel]
118 edities zijn er al verreden, maar de succesformule voor een vlekkeloze Parijs-Roubaix heeft nog niemand uitgepluisd. Dokker je nu best wél of niet met binnenbandjes over kasseien? Waarom komt die tubeless band steeds meer aan het oppervlak? En wat is nu de ideale bandendruk om Carrefour de l’Arbre te bedwingen? U ontdekt het in deze nieuwe aflevering van onze reeks de Marginal Gain. “Quick-Step heeft super materiaal voor Roubaix, maar vorig jaar maakten ze de verkeerde keuze.” [naar artikel]
Geen Tom Pidcock afgelopen zondag in Hoogerheide om zijn wereldtitel te verdedigen en dus ook geen Mike Thielemans. De vaste mecanicien keek zo thuis voor de buis naar het duel tussen Wout van Aert en Mathieu van der Poel. De Merchtemnaar was ooit zelf een verdienstelijk crosser, maar vertoeft nu als mecanicien tussen de wereldtop. [naar artikel]
Een snufje op de fiets van Edoardo Affini in Dwars door Vlaanderen. De Italiaan van Jumbo-Visma testte in functie van Parijs-Roubaix een systeem uit dat tijdens de wedstrijd de bandendruk kan regelen. [naar artikel]
Na enkele tests vorig jaar besloot het Nederlandse team last minute om toch niet met het systeem van Scope Atmoz te starten. Een jaar extra intensief testen later, zullen de renners van DSM het zondag alsnog voor het eerst gaan gebruiken in Parijs-Roubaix. Welke renners er precies mee starten, beslist de ploeg vrijdag na de laatste verkenning. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.