De Amerikaanse autobouwer Ford Motor mag in het Verenigd Koninkrijk op een aantal geselecteerde routes zijn zelfrijdende technologie BlueCruise inzetten. Daarover heeft de constructeur van het Britse ministerie van Transport een licentie gekregen. Auto’s die met Blue Cruise zijn uitgerust zullen hierdoor autonoom kunnen optrekken, remmen, sturen en van rijstrook veranderen. De autobestuurder dient echter […] [naar artikel]
Met de auto naar het werk. Het overkomt me niet zo vaak. Maar omdat ik dinsdag nogal wat cursusmateriaal moest meenemen heb ik deze week toch een uitzondering gemaakt. Goed op tijd vertrokken en jawel, ik had geluk. Zelfs de hele Wetstraat rijd ik in minder dan 2 minuten uit. Wat kan een automobilist zich nog meer wensen? Iets na 7 uur arriveer ik al aan de universiteit. [naar artikel]
Al in 2014 beloofde Tesla-topman Elon Musk dat Tesla’s ‘volgend jaar’ volledig zelfrijdend zouden zijn. En tot een paar jaar geleden was er bijna dagelijks wel iets nieuws te melden over de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s.Maar intussen klinkt het heel wat stiller bij de ontwikkelaars. De benodigde technologie voor zelfrijdende auto's blijkt moeilijk te perfectioneren. Hoe verder de techniek vordert, hoe meer wetenschappers beginnen te beseffen dat de huidige generatie computers de laatste hordes niet kan nemen. [naar artikel]
Er is in 2016 2.955 ton zwerfvuil opgehaald langs de Vlaamse gewest- en autosnelwegen. Dat is 17,2 procent minder dan in 2012, toen nog 3.570 ton [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) staat open voor een variabele snelheid op de autosnelwegen. Met het invoeren daarvan, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 km/u. Dat zegt hij in een reactie op een studie van het BIVV. Voorts zou volgens die studie zou een lagere snelheidslimiet tijdens de spits leiden tot minder files. [naar artikel]
Waar de veiligheid niet in het gedrang komt, kan de maximumsnelheid omhoog naar 130 kilometer per uur. Op filegevoelige momenten moet er misschien gekeken worden naar een verlaging. Dat zegt Mobiliteitsminister Bellot als reactie op een studie van het BIVV. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.