De verschillende openbaarvervoerbedrijven roepen in een gemeenschappelijke campagne op tot respect. Afgelopen jaar werden hun medewerkers meer dan 5.500 keer het slachtoffer van fysieke en verbale agressie. Door hun werknemers te portretteren als mensen van vlees en bloed, hopen ze passagiers te tonen dat de medewerkers respect verdienen. [naar artikel]
Als Balthazar Boma een schunnige opmerking maakt richting poetsvrouw Carmen, dan is het om ons een lachsalvo te bezorgen. Maar velen maken het echt mee en dan is er van lachen geen sprake. “De man bij wie ik in dienst was, zei me dat ik geen gewicht mocht verliezen, want dan zouden mijn borsten kleiner worden”, getuigt een huishoudhulp. Het Werkbaarheidsfonds vraagt in een grootschalige campagne om meer respect. [naar artikel]
“Hij zei me dat ik niet te veel mocht afvallen, want dan zouden mijn borsten kleiner worden.” Veel huishoudhulpen zijn net als de Alkense Shana Nijs (25) het slachtoffer van schunnige opmerkingen. Het Werkbaarheidsfonds vraagt in een grootschalige campagne om meer respect. [naar artikel]
Als Balthazar Boma een schunnige opmerking maakt richting poetsvrouw Carmen, dan is het om ons een lachsalvo te bezorgen. Maar velen maken het echt mee en dan is er van lachen geen sprake. “De man bij wie ik in dienst was, zei me dat ik geen gewicht mocht verliezen, want dan zouden mijn borsten kleiner worden”, getuigt een huishoudhulp. Het Werkbaarheidsfonds vraagt in een grootschalige campagne om meer respect. [naar artikel]
De MIVB lanceert dinsdag een nieuwe campagne om respect te eisen voor het personeel. Afgelopen jaar werden dagelijks twee personeelsleden slachtoffer van verbale agressie. “Deze kwetsende aanvallen komen steeds vaker voor en laten niemand ongeschonden”, klinkt het bij de Brusselse openbaarvervoermaatschappij. [naar artikel]
15 gevallen van agressie per dag. Dat is de harde realiteit voor het personeel van het openbaar vervoer. Vorig jaar ontvingen de openbaarvervoerbedrijven NMBS, De Lijn, MIVB en TEC in totaal 5.598 meldingen, 891 medewerkers waren afwezig als gevolg van agressie. Onaanvaardbaar, en daarom roepen ze in een campagne samen op tot respect. Twee treinbegeleidsters, een controleur en een trambestuurster getuigen. “De reizigers die zich tegen mij hadden gekeerd, stonden mij op te wachten aan de volgende halte. Ze hadden ondertussen stenen verzameld.” [naar artikel]
15 gevallen van agressie per dag. Dat is de harde realiteit voor het personeel van het openbaar vervoer. Vorig jaar ontvingen de openbaarvervoerbedrijven NMBS, De Lijn, MIVB en TEC in totaal 5.598 meldingen, 891 medewerkers waren afwezig als gevolg van agressie. Onaanvaardbaar, en daarom roepen ze in een campagne samen op tot respect. Twee treinbegeleidsters, een controleur en een trambestuurster getuigen. “De reizigers die zich tegen mij hadden gekeerd, stonden mij op te wachten aan de volgende halte. Ze hadden ondertussen stenen verzameld.” [naar artikel]
15 gevallen van agressie per dag. Dat is de harde realiteit voor het personeel van het openbaar vervoer. Vorig jaar ontvingen de openbaarvervoerbedrijven NMBS, De Lijn, MIVB en TEC in totaal 5.598 meldingen, 891 medewerkers waren afwezig als gevolg van agressie. Onaanvaardbaar, en daarom roepen ze in een campagne samen op tot respect. Twee treinbegeleidsters, een controleur en een trambestuurster getuigen. “Met stenen bekogeld door oudere mannen.” [naar artikel]
De MIVB lanceert vandaag een nieuwe campagne om respect te eisen voor het personeel. Afgelopen jaar werden dagelijks twee personeelsleden slachtoffer van verbale agressie. "Deze kwetsende aanvallen komen steeds vaker voor en laten niemand ongeschonden", klinkt het bij de Brusselse openbaarvervoermaatschappij. [naar artikel]
De Formule 1-community heeft zaterdag een campagne, genaamd ‘Drive It Out’, gelanceerd. De 20 piloten, CEO van Fomula 1 Stefano Domenicali en Mohammed Ben Sulayem, voorzitter van de Internationale Automobielfederatie (FIA), roepen op tot meer respect en willen elke vorm van misbruik, online en op evenementen, bannen. [naar artikel]
‘En toen werd het opnieuw zwart… voor de ogen van onze medewerker’. Met die opvallende advertentie in Het Belang van Limburg en op sociale media reageert vervoersmaatschappij De Lijn op een nieuw geval van agressie, woensdag in Genk. [naar artikel]
In een interne dienstnota vragen de diensten van het federale parlement aan parlementsleden en hun medewerkers om de personeelsleden met het nodige... [naar artikel]
Het Agentschap Natuur & Bos (her)lanceert de campagne “hond aan de lijn, ’t zal wel zijn” en heeft daar een heel goede reden voor. De natuur ontwaakt en dat betekent ook veel jong leven in de bossen. [naar artikel]
Het personeel van de Recyparken, onder beheer van Net Brussel, wordt steeds vaker geconfronteerd met agressie. Net Brussel veroordeelt het gedrag en roept op tot meer respect voor de werknemers. Het laatste voorval dateert van 9 februari op het Recypark Humaniteit in Vorst, waar een personeelslid slachtoffer werd van verbale agressie en bedreigingen. [naar artikel]
De scheidsrechters op de Belgische velden kwamen de afgelopen weken meerdere malen in het oog van de storm te staan. In een perscommuniqué vraagt het Bondsparket van de KBVB om meer respect voor de refs. “Het is essentieel voor de goede werking dat scheidsrechters vrij en onbevreesd een wedstrijd in goede banen kunnen leiden.” [naar artikel]
“Let that beast go”, schrijft politiek journalist Isolde Van den Eynde over de campagnestunt van CD&V met een herrezen Jean-Luc Dehaene. “Enerzijds bouwt CD&V een campagne op over respect, anderzijds gebruikt ze daarvoor een dode politicus. CD&V wil inspelen op moderne trends, maar slaat er toch altijd naast. De hamvraag voor u en mij: wil CD&V anno 2024 straks evenzeer hervormen zoals Dehaene in de jaren negentig om ons land op het goede spoor te krijgen?” [naar artikel]
Het zijn onze persoonlijke hygiëne-experts in volle pandemie, de pijlers van ons huishouden, de sterren van de stofdoek. En nòg kiezen we voor ‘kuisvrouw’. Een op de vijf huishoudhulpen ervaart een gebrek aan respect op de werkvloer, zo blijkt uit een enquête bij bijna 4.000 werknemers. Het Werkbaarheidsfonds voor de Dienstencheques lanceert daarom vandaag zijn tweede nationale campagne ‘Niks hocus pocus’. “Als ik juist alles gekuist heb en ze stappen binnen met vuile voeten, dan mogen ze het zelf oplossen.” [naar artikel]
VRT-topman Frederik Delaplace heeft een transformatieplan voor de openbare omroep aangekondigd. Dat gaat gepaard met minder personeel, via “het niet-vervangen van 50 medewerkers en een gerichte uitstroom van 116 medewerkers”. “De publieke omroep heeft een multimediale groeisprong nodig en moet die realiseren binnen een uitdagend financieel kader”, zegt Delaplace in een persbericht. “Daarom hebben we […] [naar artikel]
Yves Lampaert (31) en zijn broer Jens zijn de gezichten van een nieuwe campagne van de Boerenbond. Met de campagne wil de Boerenbond meer aandacht voor wederzijds respect tussen tractorbestuurders en andere (zwakke) weggebruikers zoals fietsers en voetgangers. [naar artikel]
Wereldvoetbalbond FIFA vraagt in een campagne aandacht voor psychische aandoeningen in de sport en moedigt zij die daaronder lijden aan om hulp te zoeken. “Als ze het gesprek willen aangaan, kan dat wellicht levens redden”, zegt Fifa-voorzitter Gianni Infantino over de campagne. Een van de uithangborden van de campagne is onze bondscoach Roberto Martínez. [naar artikel]
Een dienstnota die donderdag werd verstuurd vraagt aan de medewerkers van de Kamer om het onderhoudspersoneel “te respecteren”. “Er blijkt dat er in sommige kantoren en vergaderlokalen vaat of leeggoed wordt achtergelaten”, luidt het onder meer. Of nog: “Vraag hen niet om uw planten water te geven.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.