De zelfrijdende shuttles op Terhills rijden vanaf vandaag volledig zonder veiligheidssteward aan boord. Dat is een unicum in België en uitzonderlijk in Europa. “Wereldwijd rijdt 95 procent van de zelfrijdende shuttles nog met een steward aan boord”, zegt Benoit Perrin van EasyMile. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) investeert via de LRM 418.000 euro in de Slimme Mobiliteit op de Terhills-site in Dilsen-Stokkem. Er zullen elektrisch aangedreven zelfrijdende shuttles worden getest. [naar artikel]
Twee zelfrijdende shuttles zullen vanaf 7 november de bezoekers van Terhills vervoeren tussen vijf punten op het domein. Het project loopt tien jaar en dat is ongezien. “Dit is een nieuw hoofdstuk in de autonome mobiliteit, wereldwijd.” [naar artikel]
Bezoekers op de toeristische site Terhills in Dilsen-Stokkem en Maasmechelen, kunnen vanaf november gebruik maken van de zelfrijdende shuttles om zich te verplaatsen. De zelfrijdende shuttles zullen 7 dagen op 7 rijden en al voor minstens voor een periode van één jaar. Het hele project kost zo'n 4 miljoen euro. [naar artikel]
Two self-driving shuttles will transport visitors between Terhills and five other points on the site starting on 7 November. The project will run for ten years, which is unprecedented. “This is a new chapter in terms of autonomous mobility, even globally.” [naar artikel]
Vanaf 2021 vervoeren zelfrijdende shuttles reizigers op de Antwerpse Linkeroever en over de Scheldekaaien op rechteroever. Ze sluiten aan op onder meer de premetrostations, de Voetgangerstunnel en de veerdienst Sint-Anna over de Schelde. [naar artikel]
Vanaf dit najaar worden zelfrijdende shuttles ingezet voor het vervoer van toeristen, tussen vakantiepark Terhills Resort in Dilsen-Stokkem en Nationaal Park Hoge Kempen in Maasmechelen. De wagentjes worden geleverd door het Franse bedrijf EasyMile. [naar artikel]
Openbaarvervoermaatschappij De Lijn onderzoekt samen met Genk en Mechelen of autonome shuttles haalbaar zijn in deze twee steden. Het gaat om de ruimtelijke inpassing van zelfrijdende bussen, de gevolgen voor de mobiliteit en de interesse van voldoende reizigers. De steden en De Lijn willen zich zo voorbereiden op de mobiliteit van de toekomst, klinkt het […] [naar artikel]
Openbaarvervoermaatschappij De Lijn onderzoekt samen met Genk en Mechelen of autonome shuttles haalbaar zijn in deze twee steden. Het gaat om de ruimtelijke inpassing van zelfrijdende bussen, de gevolgen voor de mobiliteit en de interesse van voldoende reizigers. De steden en De Lijn willen zich zo voorbereiden op de mobiliteit van de toekomst, klinkt het in een persbericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.