17:08 NTGent buigt zich met 'Gruis/aan de twijfel' over het oeuvre van Willem Frederik Hermans. Het stuk is een ode aan de twijfel. ‘De herkenbaarheid van het verhaal schuilt in de kleine dingen die ons kun... [naar artikel]
Genoeg manieren om de millennial te benoemen – navelstaarder, twijfelaar, ijdeltuit, zwever, idealist – maar hoe staat de millennial op de planken? Generatiegenoten en theatermakers Anne-Laure Vandeputte en Hannah De Meyer reflecteren elk op hun manier over een generatie tussen activisme en twijfel. “Iets niet weten: dat vind ik dapper.” [naar artikel]
Onderzoek toont aan dat de financiering een grote hindernis is voor vrouwelijke film- en theatermakers. "Wij vinden het onze plicht dat aan te pakken." [naar artikel]
Vier jonge theatertalenten krijgen de komende jaren structureel steun van Toneelhuis. Het P.U.L.S.-traject is niet het enige Antwerpse initiatief rond ontwikkeling, maar de vraag is: wat wordt er precies ontwikkeld? En op welke manier? [naar artikel]
De première blijft dé maatstaf voor de pers en het publiek om de kwaliteit van een voorstelling te bepalen. Alleen zijn theatermakers het daar vaak niet mee eens. “De laatste voorstelling is meestal beter dan de eerste.” Is een eerste voorstelling wel representatief voor het uiteindelijke theaterstuk? [naar artikel]
Een publiciteitsstunt, meer was de “vondst” van een in 2012 gestolen werk van Picasso in Roemenië blijkbaar niet. Een stunt bovendien van het Antwerpse theatergezelschap BERLIN. Dat schrijft de Nederlandse zender NOS zondag op zijn website. [naar artikel]
Een publiciteitsstunt, meer was de “vondst” van een in 2012 gestolen werk van Picasso in Roemenië blijkbaar niet. Een stunt bovendien van het Antwerpse theatergezelschap BERLIN. Dat schrijft de Nederlandse zender NOS zondag op zijn website. [naar artikel]
Even leek de vondst van de eeuw in de maak: Tête d’Arlequin, een geroofd werk van Picasso, was teruggevonden in een Roemeens dorpje. Internationale media smulden van het verhaal, maar algauw bleek het te mooi om waar te zijn. De Antwerpse theatergroep Berlin had de ‘vondst’ in scène gezet. [naar artikel]
In het kielzog van Vlaams minister voor Cultuur Sven Gatz reizen drie vertegenwoordigers mee uit de Podiumkunsten. Het ene gezelschap heeft al in Japan gestaan en wil daar een vervolg aan breien, het andere gezelschap wil toegang vinden tot de Japanse markt. Blijkbaar lukt dat makkelijker door samen met een minister naar Tokio te reizen. […] Het bericht Culturele handelsmissie van Sven Gatz opent deuren voor Vlaamse theatermakers in Tokio verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.