01:00 Zondag begint de ramadan. Om misverstanden daaromtrent op te helderen lanceerde Hanan Challouki (31) deze week een ramadankalender voor wie niet vast. Ze is expert in diversiteit en inclusie voor bedr... [naar artikel]
Echt sterke communicatie gericht op álle Belgen? Expert Hanan Challouki (28) heeft het in deze pandemie, maar ook bij de ophef rond The Social House, amper gezien.‘Ik heb serieus creativiteit gemist.’ [naar artikel]
Geef je borstvoeding? Slaapt hij al door? Wanneer komt er een tweede? Dan heb je pas een baby gekregen, en word je als jonge moeder meteen afgerekend op je opvoedkundige skills. Hanan Challouki, sinds september 2021 moeder van Mehdi, werd er onzeker van. In haar boek Imposter moeder haalt het gezicht achter de populaire podcastreeks Wat Zij Wil vanuit haar gemengde achtergrond clichés rond moederschap onderuit. We zetten er tien op een rij. [naar artikel]
De ramadan is volop bezig en misschien doet iemand in je omgeving mee. Mag je met die persoon nog over eten praten? En waarom moet je zinnen als ‘je mag toch wel íéts drinken’ vermijden? Diversiteitscoach Hanan Challouki beantwoordt 9 prangende vragen. “‘Hier, voor vanavond’, kan je zeggen. Een klein gebaar dat enorm gewaardeerd wordt.” [naar artikel]
“Sommige vrouwen doorlopen een sollicitatieprocedure van een aantal maanden. Pas op het einde krijgen ze te horen: ‘Oei, een hoofddoek? Dat mag hier niet.’” Om zulke schrijnende situaties voor moslima’s die werk zoeken in ons land te voorkomen, richtte diversiteitsexpert Hanan Challouki een jobsite op met vacatures speciaal voor hen. “Ik wil duidelijkheid creëren.” [naar artikel]
De ramadan is volop bezig en misschien doet iemand in je omgeving mee. Mag je met die persoon nog over eten praten? En waarom moet je zinnen als ‘je mag toch wel íéts drinken’ vermijden? Diversiteitscoach Hanan Challouki beantwoordt 9 prangende vragen. “‘Hier, voor vanavond’, kan je zeggen. Een klein gebaar dat enorm gewaardeerd wordt.” [naar artikel]
Een wereldwijde studie van bedrijfsadviesbureau Grant Thornton, dat ook een kantoor in Berchem heeft, toont aan dat vandaag wereldwijd 31% van de topfuncties ingenomen wordt door een vrouw. “Dat mag gerust 50% worden”, zegt Ria Verheyen, Managing Partner van Grant Thornton in België. Wij sprokkelden ook getuigenissen van onderneemsters Hanan Challouki en Gita Van den Boer. [naar artikel]
Hanan Challouki (24) is communicatiestrateeg van opleiding, mede-oprichter van het online platform Mvslim.com en partner bij communicatiebureau Allyens. [naar artikel]
07:00 Wat begon als een passieproject van twee gefrustreerde studenten, is nu een snel groeiend marketingbureau met internationale erkenning. Hanan Challouki en Taha Riani zijn twintigers met een missie. [naar artikel]
“Sommige vrouwen doorlopen een sollicitatieprocedure van een aantal maanden. Pas op het einde krijgen ze te horen: ‘Oei, een hoofddoek? Dat mag hier niet.’” Om zulke schrijnende situaties voor moslima’s die werk zoeken in ons land te voorkomen, richtte diversiteitsexpert Hanan Challouki een jobsite op met vacatures speciaal voor hen. “Ik wil duidelijkheid creëren.” [naar artikel]
01:30 De hond van Sihame El Kaouakibi heet Jefke en de mama van Hanan Challouki spreekt plat Antwerps. Je kan naar verschillen zoeken, maar ook naar gelijkenissen. Aan het water in Yerseke willen ze niet ho... [naar artikel]
Vakantie! Tijd om te reizen, te luieren of te fietsen. Maar wat mag dat kosten? Deze week: Hanan Challouki (31) en Mohamed Taamouti (30). Zij gaan op reis naar Madrid, Valencia en Marbella. Voor de eerste keer is hun zoontje Mehdi (2) erbij. “Sinds hij er is, reizen we anders. We willen dat het ook leuk is voor hem.” [naar artikel]
17:11 Hanan Challouki van het communicatiebureau Allyens verkoopt het onlineplatform mvslim.com aan een Londens bedrijf. De site is de jongste jaren uitgegroeid tot een pleisterplek voor moslimmillennials. [naar artikel]
Ze zijn nog maar anderhalf jaar bezig met hun marketingbureau Allyens, maar ze zijn al een begrip in België en ver daarbuiten. Hanan Challouki en Taha Riani waren een van de laureaten van de Diwan Awards. [naar artikel]
De Antwerpse Hanan Challouki (25) en Taha Riani (21) zijn met hun marketingbureau Allyens opgenomen in de ‘Forbes 30 Under 30-Europe’-lijst. Ze zijn de enige Belgen tussen de meest talentvolle vernieuwers van Europa. [naar artikel]
Waar het hart van vol is, daar loopt de pen van over. Zo ging het toch bij Hanan Challouki (30) en Nele Reymen (39). Beiden schreven een boek over het prille moederschap en de onzekerheden die daarbij komen kijken. Imposter Moeder heet dat van Challouki. FAQ: het moederschap dat van Reymen. Ze geven een inkijk in hun hart, hoofd en – immer chaotische – leven met kinderen. Wij legden hen acht citaten voor uit elkaars boek. Het werd een feest van herkenning. Voor de schrijfsters, maar ongetwijfeld ook voor andere nieuwbakken moeders. [naar artikel]
Antwerpenaars Hanan Challouki en Taha Riani begonnen in 2015 met de website Mvslim.com. Op de vijfde verjaardag dragen ze hun digitale platform over aan een bedrijf in de Britse hoofdstad Londen. [naar artikel]
De Internationale Vrouwendag is zeker nog relevant. Dat vinden columniste Maartje Luif en communicatiespecialiste Hanan Challouki. Maar voor hen mag het geen tweede moederdag worden. Het kan beter over de essentie van de zaak gaan: de strijd voor vrouwenrechten. [naar artikel]
“Niet lang na de geboorte overviel me het grootste en zwaarste besef: ik ga nooit meer zorgeloos zijn.” De Antwerpse Hanan Challouki (30) haalde Forbes’ lijst van de dertig meest beloftevolle ondernemers wereldwijd. Maar mama worden bleek haar zwaarste beproeving. In haar nieuwe boek legt ze schaamteloos bloot wat het moeders vandaag zo moeilijk maakt. [naar artikel]
Wie dure kleren draagt, toont dat graag. Toch? Nu niet meer, want dé trend voor 2023 is ‘quiet luxury’ of stille luxe. Het exact tegenovergestelde van de ‘luide’ luxemode met grote logo’s. Geen schreeuwerige sneakers van Balenciaga of patserige riemen met de dubbele ‘G’ van Gucci. “Het is luxe die je voelt, maar niet tentoonstelt.” [naar artikel]
Wie dure kleren draagt, toont dat graag. Toch? Nu niet meer, want dé trend voor 2023 is ‘quiet luxury’ of stille luxe. Het exact tegenovergestelde van de ‘luide’ luxemode met grote logo’s. Geen schreeuwerige sneakers van Balenciaga of patserige riemen met de dubbele ‘G’ van Gucci. ‘Stille luxe’ is een perfect gesneden blazer die een drietal maandlonen kost. Het is een zwarte jurk zo eenvoudig maar elegant dat de stof in de wind niet wappert, maar danst. “Het is luxe die je voelt, maar niet tentoonstelt.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.