1+1 gratis bij de wasmiddelen, 60 procent korting op vaatwastabletten, tweede product aan de helft van de prijs voor bier… Het aanbod aan promoties in de supermarkten is gigantisch. Maar betaal je met al die kortingen ook echt minder? En welke producten staan zo vaak in reclame dat je ze eigenlijk nooit aan volle prijs zou mogen kopen? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet geeft vier tips om je slag te slaan en waarschuwt: “Je doet niet met elke promotie een voordeel.” [naar artikel]
1+1 gratis bij de wasmiddelen, 60 procent korting op vaatwastabletten, tweede product aan de helft van de prijs voor bier… Het aanbod aan promoties in de supermarkten is gigantisch. Maar betaal je met al die kortingen ook echt minder? En welke producten staan zo vaak in reclame dat je ze eigenlijk nooit aan volle prijs zou mogen kopen? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet geeft vier tips om je slag te slaan en waarschuwt: “Je doet niet met elke promotie een voordeel.” [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Maken bedrijven misbruik van de inflatie en verhogen ze hun prijzen meer dan nodig is? In de Verenigde Staten, Canada en nu ook Nederland woedt de discussie over graaiflatie. ‘Ook in België komt het voor’, zegt Gino Van Ossel, retailexpert en professor aan de Vlerick Business School. ‘Zeker in tijden van hyperinflatie is de verleiding groot, omdat de consument dan toch al verwacht dat de prijzen stijgt.’ The post Retailexpert Gino Van Ossel: ‘Graaiflatie? Sommige producten zijn in elk geval te duur geworden’ appeared first on Knack. [naar artikel]
SP.A-Kamerlid Annick Lambrecht heeft een resolutie ingediend om de eigen boeren te ondersteunen en te vermijden dat we van de ene voedselcrisis... [naar artikel]
Sp.a-Kamerlid Annick Lambrecht heeft een resolutie ingediend om de eigen boeren te ondersteunen en te vermijden dat we van de ene voedselcrisis naar de andere gaan. Ze wil dat de regering tussenkomt en onder meer minimumprijzen invoert. Verrassend genoeg is de Boerenbond daar niet voor te vinden. [naar artikel]
De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
We halen met z’n allen alles uit de kast om onze kosten in de supermarkt te drukken: minder A-merken, minder verse vis en vlees, meer oog voor promoties of zelfs van supermarkt veranderen. Maar terwijl we onze winkelkar nauwgezet in de gaten houden, is er op andere uitgavenposten in het huishouden nog ruimte om te besparen. Dat blijkt uit de Grote Geldenquête van Het Laatste Nieuws. Zo stroomt er nog elke maand geld weg naar een aantal ‘domme kosten’. [naar artikel]
Blokker moet zich heruitvinden en een winkel worden waar men voor zijn plezier binnenstapt. Een soort Ikea zonder meubels. Dat advies geeft [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.