Warenhuisketen Colruyt en de Amerikaanse voedingsreus Mondelez hebben een akkoord bereikt in het prijzenconflict van vorige maand, zo maakt Colruyt dinsdag bekend. De volgende dagen en weken zullen de producten van Mondelez, zoals de merken Lu, Milka, Côte d’Or, Stimorol en Philadelphia, weer in de rekken bij Colruyt en Okay komen te liggen. [naar artikel]
Supermarktgroep Colruyt is verwikkeld in een prijzenconflict met de Amerikaanse voedingreus Mondelez. Dat leidt hier en daar tot wat lege rekken in winkels van Colruyt en OKay, zo zegt een woordvoerster. [naar artikel]
Colruyt is in een hevige discussie verwikkeld met Mondelez die zijn prijzen wil verhogen. Omdat het een van dé grote spelers is met tal van merken, komen er gaten in het aanbod van onder meer Lu, Milka, Oreo, Côte D’Or, Stimorol en Philadelphia. [naar artikel]
02:00 Tientallen producten van populaire merken als Lu, Milka en Oreo verdwijnen uit de rekken bij Colruyt. De supermarktgroep en de Amerikaanse voedingsmultinational Mondelez raken het niet eens over de in... [naar artikel]
Er zijn bikkelharde onderhandelingen aan de gang tussen Colruyt en producent Mondelez, waardoor er tijdelijk geen leveringen zijn van Côte d’Or, Lu en Milka. Deze producten zullen dus moeilijker - of zelfs helemaal niet - in de rekken terug te vinden zijn bij Colruyt en OKay. [naar artikel]
Als de Sint dit jaar zijn chocolade bij Colruyt wilde halen, komt hij mogelijk van een kale reis terug. Producten van onder andere Côte d’Or, LU en Milka zijn er momenteel moeilijk te vinden. Het resultaat van de bikkelharde onderhandelingen tussen producent Mondelez en Colruyt. Al is het ook wel een gewaagde zet, zeggen experts. [naar artikel]
11:59 Nu Mondelez opnieuw zijn prijzen wil verhogen, zet Colruyt zijn samenwerking met de producent van LU, Milka en Oreo tijdelijk stop. 'Tariefstijgingen zijn niet langer te verantwoorden. Tariefdalingen ... [naar artikel]
De grootwarenhuisketen Colruyt ligt op ramkoers met de snackproducent Mondelez. Volgens de keten wil het bedrijf achter onder meer Côte d’Or en Milka de prijzen aanzienlijk optrekken. “Tariefstijgingen zijn niet langer te verantwoorden”, klinkt het. De samenwerking tussen de twee partijen is tijdelijk stopgezet. In het nieuws: Colruyt verzet zich tegen de prijsverhogingen die Mondelez […] [naar artikel]
De snoepers zijn gezien. Leo, Cent-Wafers, Milka, Côte d’Or, Stimorol, maar ook Philadelphia-kaas: in vele Colruyt- en Okay-winkels kan je die producten niet meer in je kar leggen. Net nu concurrenten Carrefour, Aldi en Lidl uitpakken met prijsdalingen... Schakelt de ‘supermarktoorlog’ hiermee een versnelling hoger? Winkelexpert Pierre-Alexandre Billiet analyseert: “Wie oplet, kan er wel degelijk zijn voordeel mee doen.” [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt en de Amerikaanse voedingsgigant Mondelez armworstelen over tariefovereenkomsten voor 2022 en dat zorgt ervoor dat tientallen producten van merken als Lu, Milka en Oreo niet meer in de Colruyt-rekken liggen. De ‘laagste prijs-garantie’ van Colruyt, de concurrentie van internationale ketens en het succes van buurtwinkels tijdens de coronacrisis spelen de warenhuisketen parten, menen retail-experts. “Onze voeding is lange tijd te goedkoop geweest, er komen serieuze, blijvende prijsstijgingen.” [naar artikel]
Van Oreo-koekjes tot Milka-chocolade, van Toblerone tot Cote d'Or: van die bekende merken liggen minstens 27 producten dezer dagen niet in de rekken bij Colruyt, zo staat te lezen in Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. Dat heeft alles te maken met pittige prijsonderhandelingen tussen Colruyt en producent Mondelez. "De laagsteprijsgarantie, de levenslijn van Colruyt, staat onder druk." [naar artikel]
17:00 De Amerikaanse snackreus Mondelez verkoopt een deel van zijn kauwgomdivisie, met bekende merken als Stimorol, Trident, V6 en Hollywood, aan het Italiaans-Nederlandse Perfetti Van Melle. [naar artikel]
Tientallen producten van merken als Lu, Milka en Oreo liggen niet meer in de Colruyt-rekken. Het gevolg van een potje armworstelen tussen de supermarktketen en producent Mondelez over hogere prijzen. Maar volgens retailexperts zal de klant moeten leren leven met de duurdere winkelkar. ‘Onze voeding is gewoon lang te goedkoop geweest.’ [naar artikel]
Tientallen producten van merken als Lu, Milka en Oreo liggen niet meer in de Colruyt-rekken. Het gevolg van een potje armworstelen tussen de supermarktketen en producent Mondelez over hogere prijzen. Maar volgens retailexperts zal de klant moeten leren leven met de duurdere winkelkar. ‘Onze voeding is gewoon lang te goedkoop geweest.’ [naar artikel]
14:27 Colruyt Group en de voedingsreus Mondelez hebben een akkoord bereikt over de prijzen die de supermarktketen moet betalen voor merken als LU en Oreo. [naar artikel]
De Vlaming Dirk Van de Put wordt CEO van voedingsreus Mondelez, producent van onder meer Milka, Côte d'Or, LU en Oreo. Dat kondigde het bedrijf aan. [naar artikel]
13:04 Twee jaar na het begin van de oorlog in Oekraïne staat Mondelez, de Amerikaanse multinational boven merken als Côte d'Or, Lu en Milka, niet onder druk van zijn aandeelhouders om weg te trekken uit Rus... [naar artikel]
Vaste klanten van supermarkt Colruyt hebben het al gemerkt. Ze vinden sommige producten van hun favoriete merken als Nutella, Lu of Milka niet meer in de rekken. De winkelketen maakt momenteel prijsafspraken met leveranciers en toont zich in die onderhandelingen zoals wel vaker een taaie klant. [naar artikel]
Warenhuisketen Colruyt heeft een akkoord bereikt met voedingsconcern Nestlé. Er was een conflict gerezen tussen Nestlé, Colruyt en vijf andere Europese warenhuisketens, omdat de ketens lagere prijzen wilden. Nestlé gaf niet toe en een reeks producten verdween in februari uit de rekken van de supermarkten. Ruim twee maanden later is er dus een akkoord, al wil Colruyt niets zeggen over de inhoud ervan. [naar artikel]
16:02 PepsiCo en Colruyt hebben hun conflict bijgelegd. Een deel van het aanbod was twee maanden niet te koop omdat Colruyt lagere prijzen eiste. [naar artikel]
Colruyt en Coca-Cola zijn bezig aan prijsonderhandelingen, maar raken het niet eens. In een reactie haalt Colruyt minstens 32 producten van Coca-Cola – waaronder Fanta, Chaudfontaine en Fuze Tea – uit de rekken. Net als elk jaar onderhandelen Coca-Cola en Colruyt over de inkoopprijzen van de producten. Ze raken het duidelijk niet eens en Colruyt […] The post Colruyt haalt Coca-Cola uit de rekken appeared first on Business AM. [naar artikel]
18:35 Verschillende Colruyt-winkels kampen met lege rekken. 'Mensen kopen meer door corona, maar ook door de kortingen die we deze week geven. Het is pompen om de rekken te vullen.' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.