De komende maanden worden er vier trajectcontroles geïnstalleerd in Maaseik. “Met deze ultieme ingreep willen we de verkeersveiligheid en leefbaarheid in bepaalde wijken en straten verhogen”, zegt schepen van Verkeer Marc Vereecken (N-VA). [naar artikel]
Het stadsbestuur van Genk gaat de strijd aan met snelheidsovertreders. De stad trekt maar liefst 1,8 miljoen euro uit voor elf nieuwe trajectcontroles op haar grondgebied. De snelheidscontroles komen op de belangrijkste verbindingswegen in de stad. Volgens burgemeester Wim Dries is de investering noodzakelijk want 7 op de 10 Genkenaren storen zich aan snelheidsduivels en hardnekkige bestuurders die maar al te vaak op het gaspedaal staan. [naar artikel]
Sinds maandag zijn er in Bilzen zes trajectcontroles actief. De eerste drie meetpunten werden een maand geleden opgestart. Uit de eerste cijfers blijkt dat er daar nog nauwelijks hardrijders zijn. [naar artikel]
De gemeentelijke trajectcontroles die sinds mei in Lanaken geactiveerd zijn, zorgen ervoor dat bestuurders minder snel gaan rijden. “En dat was de bedoeling”, zegt schepen van Mobiliteit Jolein Martens. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
HASSELTFederaal energieminister Marie-Christine Marghem (MR) schuift de verantwoordelijkheid van het stroomtekort in de schoenen van Electrabel. Over concrete maatregelen om het tekort op te vangen kan ze nog niet spreken, en of het afschakelplan ook echt in werking zal treden is nog onduidelijk. “Geen paniek”, verzekert Ronnie Belmans van het onderzoeksinstituut EnergyVille in Genk. “Het afschakelplan treedt pas in allerlaatste instantie in werking.” [naar artikel]
Het zal heel moeilijk zijn om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graden Celsius. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van het klimaatpanel van de Verenigde Naties (IPCC) dat vannacht verschenen is. Daarom houdt het ICPP er rekening mee dat we actief broeikasgassen uit de atmosfeer zullen moeten halen. Het Wereld Natuur Fonds vindt dat die omstreden aanpak een laatste redmiddel moet blijven. [naar artikel]
Als het van het Europees Parlement afhangt, zullen tijdelijke controles aan de Europese binnengrenzen enkel als laatste redmiddel kunnen dienen. Het parlement wil dat die binnengrenscontroles maximaal een jaar kunnen duren, tegenover twee jaar nu. Binnen de Schengenzone zijn nationale grenscontroles afgeschaft. Op het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis in 2015 besloten Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Noorwegen […] Het bericht Europees Parlement wil Europese binnengrenscontroles enkel als laatste redmiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.