Donderdagavond moest het treinverkeer tussen Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem in volle spits een half uur onderbroken worden omdat er een spoorloper was gesignaleerd. De dag ervoor: hetzelfde verhaal maar dan tussen Antwerpen-Berchem en Mortsel. Ondanks de vele inspanningen van Infrabel om spoorlopen tegen te gaan, blijft het een probleem. “Het is een mentaliteitskwestie”, zegt woordvoerder van de spoorbeheerder Frédéric Petit. [naar artikel]
Hardere campagnes, boetes tot 3.000 euro, tientallen struikelmatten en meterslange hekken moeten ons van de sporen houden. Toch zijn er nog nooit zo veel spoorlopers geweest. Dit jaar zijn er al 226 meldingen geregistreerd, een kwart meer dan in recordjaar 2016. [naar artikel]
Nog nooit zijn er zoveel spoorlopers geweest. Dit jaar zijn er al 226 meldingen geregistreerd, een kwart meer dan in het recordjaar 2016. Dat [naar artikel]
Nog nooit zijn er zoveel spoorlopers geweest. Dit jaar zijn er al 226 meldingen geregistreerd, een kwart meer dan in het recordjaar 2016. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Het gaat vooral om pendelaars die een kortere weg zoeken. [naar artikel]
Nog nooit zijn er zoveel spoorlopers geweest. Dit jaar zijn er al 226 meldingen geregistreerd, een kwart meer dan in het recordjaar 2016. [naar artikel]
De eerste helft van dit jaar zijn er 417 spoorlopers gesignaleerd, dat is 13 procent meer dan vorig jaar in dezelfde periode. Vooral tijdens de zomermaanden en in de buurt van festivals steken veel jongeren de treinsporen over waar het niet mag. Daarom loopt er deze zomer een campagne van spoorwegbeheerder Infrabel om de mensen nog maar eens bewust te maken van de gevaren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.